Könyvajánló

 





capitalismo.JPG

eleje.bmp

100 új gyülekezet

Társasházi lakás eladó, mely kibővíthető 62m2-ről 100m2-re

Információk a www.megveszem.tuti.hu weboldalon.

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

Facebook oldaldoboz

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Pszichodráma alapú pásztorlás

2011.02.10. 22:17 12nyil

 

„Mindent megpróbáljatok; a mi jó, azt megtartsátok!” (1Thessz 5, 21.)

 

 

A pszichodráma, rövidítve PD, Pd vagy ΨD egy pszichológiai rendszer.

A hivatalos információkat a Magyar Pszichodráma Egyesület (MPE) honlapjáról lehet beszerezni: www.pszichodrama.hu

Alapítója egy Jacob Levy Moreno (1889-1974) személy, aki fő tevékenységének első részét az Osztrák-Magyar Monarchia fővárosában, Bécsben végezte, majd az USA-ban folytatta.

 

A Pd az úgynevezett „mintha” játéktérben dolgozik.

Ez azt jelenti, hogy olyan dolgokat láthatunk, hallhatunk, ami a valóságban nem történik meg, de olyan, mintha megtörténne, vagy megtörtént volna.

A Pd segítségével

·        megelevenedhetnek a használati tárgyak,

·        találkozhatunk már nem létező szereplőkkel,

·        kitalált személyekkel is kapcsolatba léphetünk.

 

A Pd eszközei:

·        kendők,

·        kövek,

·        személyek (csoporttagok).

 

Miért lehet szükség Pd-ra a gyülekezetben?

·        megállítható vele a fluktuáció,

·        választ kaphatnak a hívők az olyan kérdéseikre, melyeknek természetes vagy pszichikai okai vannak,

·        beleélhetik magukat mások helyébe, így jobban tudnak azokkal együtt érezni.

 

Vannak pásztorok, akik azt mondják: nekik nincs erre szükségük.

 

De csak néznek, amikor

·        elmennek az emberek,

·        a 2. generációs hívők lelépnek, ahogy tinédzserré válnak,

·        pszichikai okok miatt nem változnak a hívők akármilyen jó igehirdetések során sem.

 

Szerintem a pásztoroknak el kellene tudniuk számolni a juhaikkal.

„Immár húsz esztendeje vagyok nálad, juhaid és kecskéid nem vetéltek el, és nyájad kosait nem ettem meg.

A mit a vad megszaggatott, nem vittem hozzád, én fizettem meg azt; tőlem követelted a nappal lopottat, mint az éjjel lopottat is.” (1Móz 31, 38-39.)

 

„És felele Dávid Saulnak: Pásztor volt a te szolgád, atyjának juhai mellett; és ha eljött az oroszlán és a medve, és elragadott egy bárányt a nyáj közül:

Elmentem utána és levágtam, és kiszabadítám szájából; ha pedig ellenem támadott: megragadtam szakálánál fogva, és levágtam és megöltem őt.” (1Sám 17, 34-35.)

 

 

Én 2004 szeptembere óta foglalkozom Pd-val.

Van egy jegyzet, mely alaposan kitárgyalja a Pd bibliai hátterét.

Kérésre elküldöm: 12nyil@index.hu

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: játék pszichodráma pásztor fluktuáció psziché moreno pásztorlás mintha-tér

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujgyulekezet.blog.hu/api/trackback/id/tr302652644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása