Könyvajánló

 





capitalismo.JPG

eleje.bmp

100 új gyülekezet

Társasházi lakás eladó, mely kibővíthető 62m2-ről 100m2-re

Információk a www.megveszem.tuti.hu weboldalon.

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

Facebook oldaldoboz

Naptár

október 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Lélektani dráma 9/4. rész: Játékok

2016.06.16. 10:48 12nyil

 

Sakk és a dáma összehasonlítása

 

A férfiasság jelképe a sakk. A nőiesség jelképe a dáma.

 

Dámázni lehet 8x8-as sakktáblán , de nem lehet sakkozni (sakkbábúkkal) 10x10-es dámatáblán.

 

A sakk alapszáma a 8, ami az oktális számrendszer (0..7 számjegyekből áll).

A dáma alapszáma a 10, ami a decimális számrendszer (0..9 számjegyekből áll).

 

Felhasználási terület:

8-as logika – Informatika[1][2]

10-es logika – a hétköznapokban is használt pénz és az SI mértékegység-rendszer.

 

 

A kettőt ha kombinálni szeretnénk, akkor a "használhatatlan" 80-as számot kapjuk, de ha megfelezzük mindkettőt – akkor a 4x5=20-as alapszámot kapjuk, ami a jövő nagy esélyese –
a Rubik-kocka is kirakható ennyi lépésből.

 

A 8x8-as táblán játszott dáma elnevezése parasztdáma, míg a 10x10-esé nemzetközi dáma.

271106213_buffalo-sakk-tabla-es-dama-tabla-54cm-7100-103.jpg

[1] Az informatika hőskorában (50-es éveiben) még oktális számrendszert használtak, de aztán átálltak a mai napig is használatos 16-os (hexadecimális) számrendszerre. Számjegyei 0-tól 9-ig, aztán A, B, C, D, E és legvégül F.

[2] A 8-as logika jellemző a táncokra is, dupla alap esetén 1-től 8-ig szokás számolni.

 

 

Hatvanhat

 

Középiskolás diákként számítástechnika szakkörre jártam. A lelkes tanárok többfordulós programíró versenyeket hirdettek, amelyek közül az egyiknek volt feladata egy olyan számítógépes szoftver írása, melyben egy 66-ozó programot kellett írni, ahol a játékos a gép ellen tud játszani.

Megkértem édesapámat, írja le a játékszabályokat. Ő így fogalmazta meg azokat.

 

A 66 játék szabályai

 

  1. Osztás – 2 ember játssza!

 

A megkevert csomagból 3-3 db-ot leosztunk nem láthatóan, majd a következő kártyát felütve rakjuk le: ez lesz az adu! Majd még 2-2 kártyát osztunk. Ha az osztott személynél az adu 2/alsó kártyája van, azt az aduval kicserélheti.

 

  1. Az osztott fél kezd. Általában valamilyen semleges kisértékű kártyával jön le.

 

Szabályok:

A színek értékei alulról felfelé: 2/alsó, 3/felső, 4/király, 10. és 11/ász. Minden egyes kártyát a saját színében bármilyen magasabb üti! Ha nincs a leadott színben kártyám, foghatom az aduk közül bármelyikkel. Ha van, akkor gondolkozásom szerint foghatom, vagy elengedhetem. /kisebb-nagyobb/.

Ha úgy látja bármelyik fél, hogy olyan aduk vannak a kezében /11, 10, 4, 3/ amelyekkel minden fogás az övé lehet, az adulappal letakarva a talont megállás nélkül kikérheti az ellenfele kártyáit. Ha ez sikeres volt, 3 pont az övé.

 

A célunk az, hogy az ellenféltől minél több kártyát tudjunk elfogni. Ez a siker számilag változó: ha nekem megvan a 66-om, és az ellenfélnek

    1. van    33-ja, akkor 1pont

  1. nincs 33-ja, akkor 2pont.

 

De ha a takaráskor nem jön ki a 66-om, akkor a 3 pont az ellenfelemé.

Ha úgy végződik a parti, hogy senkinek sincs semmilyen előnye, az nyer, akié az utolsó fogás.

 

Előnyök:

Ha az adu színében a 3, 4-es a kezemben van és le tudom jelenteni: az számszerűleg 40-et ér.

Ha bármilyen más színben van ugyanez, s le tudom jelenteni, 20-at ér. Ez lehet egy partiban akár kettő is.

 

Kártyák és a sakk/dáma játékok összehasonlítása

 

 

kartyak_es_a_sakk-dama_jatekok_osszehasonlitasa_1.bmp

A táblázatunknak összesen 20 sora van, de egyik játék sem tölti ki mind a 20 sort.

 

20 bejelentése = az egyik népcsoport alsó- és felsőháza egyetért

40 bejelentése = az uralkodó népcsoport (osztrák illetve magyar) alsó- és felsőháza egyetért

 

 

[3] I = valaha itt volt az „ász”, és értéke „I” volt

[4] A Nagy Francia Forradalom (1789) óta az „1” lett a legnagyobb értékű lap, és a király fölé került (= azaz „legyőzte a zsarnokot”)

[5] Alsó = a Parlament alsóháza

[6] Felső = a Parlament felsőháza

[7] Ez a lap idővel kikopott, és már ismeretlen, milyen jelenetet ábrázolt

[8] Ez a lap idővel kikopott, de azt még lehet tudni, hogy a szív VI-on lőtte Tell a nyilat a fia fejére helyezett almára.

 

Forrás:

Kővári Zalán: LÉLEKTANI DRÁMA

II. KÖTET:

  • JÁTÉKOK

  • IHLETETT

  • KITEKINTÉS

JÁTÉKOK c. könyv,

  • 3. oldal,
  • 33-34. oldal,
  • 39. oldal

Szólj hozzá!

Címkék: pszichodráma sakk dáma kártyajáték értelmes ébredés lélektani dráma

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujgyulekezet.blog.hu/api/trackback/id/tr738814024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.