1. Ábrahám és Sára
„Az Úr pedig meglátogatta Sárát, amint megmondta, és akképpen cselekedett az Úr Sárával, a miképpen szólt.
Mert fogant Sára az ő méhében, és szült fiat Ábrahámnak az ő vénségében, abban az időben, melyet mondott neki az Isten.
És nevezte Ábrahám az ő fiának nevét, a ki néki született, a kit szült néki Sára, Izsáknak:
És körülmetélte Ábrahám az ő fiát Izsákot, nyolcnapos korában, amint parancsolta neki az Isten.
Ábrahám pedig száz esztendős volt, mikor született neki az ő fia Izsák.
És monda Sára: Nevetést szerzett az Isten, énnékem; a ki csak hallja, nevet rajtam.
Ismét monda: Ki mondta volna Ábrahámnak, hogy Sára fiakat szoptat? s íme fiat szültem vénségére.
És felnevekedett a gyermek, és elválasztatott; Ábrahám pedig nagy vendégséget szerzett azon a napon, a melyen Izsák elválasztatott.
Mikor pedig Sára nevetgélni látta az Egyiptombeli Hágárnak fiát, kit Ábrahámnak szült,
Mondta Ábrahámnak: Kergesd el ezt a szolgálót az ő fiával együtt, mert nem lesz örökös e szolgáló fia az én fiammal, Izsákkal.
Ábrahámnak pedig igen nehéznek látszott e dolog, az ő fiáért.
De monda az Isten Ábrahámnak: Ne látsszon előtted nehéznek a gyermeknek és a szolgálónak dolga; valamit mond néked Sára, engedj az ő szavának, mert Izsákról neveztetik a te magod.” (1Móz 21, 1-12.)
Semmi kecmec,
Kerek perec
Megmondta Isten Ábrahámnak,
Itt és most Sárának van igaza.
2. Mózes
„Előállának pedig a Czélofhád leányai, a ki Héfer fia vala, a ki Gileád fia, a ki Mákir fia, a ki Manasse fia volt, József fiának, Manassénak nemzetségei közül.
Ezek pedig az ő leányainak neveik: Makla, Nóa, Hogla, Milka és Thirca.
És megálltak Mózes előtt, és Eleázár pap előtt, és a fejedelmek előtt, és az egész gyülekezet előtt a gyülekezet sátorának nyílásánál, mondván: A mi atyánk meghalt a pusztában, de ő nem volt azoknak seregében, a kik összesereglettek volt az Úr ellen a Kóré seregében; hanem az ő bűnéért halt meg, és fiai nem voltak néki.
Miért töröltetnék el a mi atyánknak neve az ő nemzetsége közül, azért, hogy nincsen őnéki fia? Adj örökséget nékünk a mi atyánknak atyjafiai között.
Mózes pedig vitte ezeknek ügyét az Úr elé.
És szóla az Úr Mózesnek, mondván:
Igazat szólnak a Czélofhád leányai: Adj nekik örökségi birtokot az ő atyjuknak atyjafiai között, és szállítsd rájuk az ő atyjuknak örökségét.” (4Móz 27, 1-7.)
Néhány észrevétel:
1. Mózes nem megfélemlítéssel szolgáltatott igazságot.
2. Isten pontosan tudta, kinek van igaza.
3. Mózesnek nem okozott gondot tudomásul venni, hogy nőknek is lehet igazuk.
3. Péter apostol
"A férfiak hasonlóképen, együtt lakjanak értelmes módon feleségükkel,az asszonyi nemnek, mint gyöngébb edénynek, tisztességet tévén, mint a kik örökös társaik az élet kegyelmében; hogy a ti imádságaitok meg ne hiúsuljanak.” (1Péter 3, 7.)
Péter apostol szerinti definíció: gyöngébb edény, örökös társ az élet kegyelmében
1. értelmezés: örökös társ, ez csak a Földön igaz (Luk 20, 35.)
2. értelmezés: örökség átvételének társa – ez is csak a Földön igaz, mert üdvözülni egyenként lehetséges
„Nincsen-e arra jogunk, hogy keresztyén feleségünket magunkkal hordozzuk, mint a többi apostolok is és az Úrnak atyjafiai és Kéfás?” (1Kor 9, 5.)
Kéfás = Péter apostol
„És bemenvén Jézus a Péter házába, látta, hogy annak napa fekszik és lázas.” (Mt 8, 14.)
Ki gondolta volna? Péternek nemcsak felesége volt, hanem még anyósa is. Még jó, hogy az Isten Igéje az ilyen dolgokat is rögzíti. Nem hagy minket bizonytalanságban.
A 100.000 fős gyülekezeti létszám lélektani határ.
Amely ébredés vezetője nem köt szövetséget a nőkkel, nem fogja tudni átlépni e küszöböt.
Amely ébredés vezetője szövetséget köt a nőkkel, át fogja tudni lépni e küszöböt.
Izrael állama nem tudna fizikálisan létezni, ha nők nem lennének ugyanúgy katonák, mint a férfiak.
Ami Izraelben fizikális szinten jelenik meg, sokszor megjelenik az ébredésben szellemi szinten.
Nem baj, ha valaki nem hisz benne, ennek beteljesedéséhez nem kell mindenki hite/belegyezése:
„És monda Elizeus: Íme, te szemeiddel meg fogod látni, de nem eszel belőle.” (2Kir 7, 2/b.)
Esetlentanulmány – A zimaház*
Egy gyülekezetben igencsak elharapóznak a szexuális bűnök. A vezetőség tagjai igencsak félelmetes lépésre szánják el magukat: meghívnak egy olyan prédikátort, aki közismerten nem lelkesedik a női emancipációért. Elkezdődik a szolgálat. A prédikátor nagy tűzzel szolgál, és az üzenetében az is benne van, hogy micsoda dolog, hogy a nők sminkelve járnak a gyülekezetbe: „Nem vagyunk álarcosbálban! Make up = sminket és álarcot egyaránt jelent!” Elégedetten bólogatnak a vének. Így kell ezt csinálni! A legközelebbi istentiszteleten már egy testvérnő sincs kisminkelve. Ezután az öltözet kerül sorra. Nemhogy miniszoknya nem lehet, de még a bokát is el kell takarni. – Ez aztán! Végre itt aztán szentség lesz! – Gondolják a férfiak magukban. Legvégül elhangzik a kulcsüzenet: Pál apostol szerint minden nőnek kötelező kendőt hordani!!! (1Kor 11. fejezet) Húh, ez aztán telitalálat! Úgy meg vannak elégedve a gyülekezet férfi tagjai a folyamattal, hogy úgy vannak vele, amelyik prédikátor ilyen rendet tud tenni, az számukra olyan, mint egy aranyhal, melynek most ők teljesítik 3 kívánságát, még akkor is, ha azok esetleg egy kicsit a megszokottól eltérőek lennének. A három kívánsága a következő: 1. Ne imaház legyen az épület neve, hanem mecset. 2. Ne a Bibliából prédikáljanak, hanem a Koránból. 3. Ne Jézus legyen a középpontban, hanem Mohamed. A többi maradhat.
|