Minden nagy tölgy egy kis makkból nő ki.
Tom Monaghan a Domino’s Pizza nevű üzletét 1960-ban egyetlen kicsi bolttal kezdte.
Nyolc évig küszködött. Amikor a boltja porig égett, a biztosító veszteségeire dolláronként csupán egy centet fizetett.
Egyedül a pizzához értett, így egy másik boltot nyitott. Heti száz órát dolgozott.
Ekkoriban csak egyszer vett ki szabadságot, mindössze egyetlen hétre – a nászútjára.
1971-re másfél millió dollár adóssága volt. Ott maradt azonban azon a területen, amihez értett, ez pedig a pizza volt, és valami újjal próbálkozott.
A menüt csupán a pizzára korlátozta, és úgy határozott, hogy házhoz szállításba kezd, frissen és forrón viszi a vásárlóknak a pizzát, és nem kér a szállításért felárat.
Ez bejött.
2007-re a Domino’s Pizza kinőtte magát: 6100 boltja volt szerte az Egyesült Államokban és más országokban. Ma ő az ország egyik leggazdagabb embere. És bevételének legnagyobb részét jótékony célokra adományozza.
Mi volt a titka? Ott kezdte el ahol volt. Harcolt azért, amiről azt hitte, hogy az istentől kapott célja. Amikor meg a padlóra került, újra felállt.
Forrás:
Forró nyomon - tanulságos hétköznapi marketing: pizzákból még több pénzt
A Domino márkanevű pizzalánc alapítója, Tom Managhan hogyan növelte 50 százalékkal üzlete hasznát egy reménytelennek tűnő napon.
Forrás: Ankesh Kothari
Tom Monaghan hihetetlen siker felé tartott. De ezt akkor még nem tudta. Pár napja volt csak a Domino elnevezésű pizzaétterme megnyitásáig. És már nyakig ült a pácban. Majdnem valamennyi alkalmazottja ugyanazon a napon döntött úgy, hogy meglép a munkából. Tom már azon elmélkedett, vajon meg kellene-e egyáltalán nyitni az éttermet a tervezett napon.
Miközben elmélkedett, egyszer csak valaki azzal az ötlettel állt elő, hogy egyszerűen ki kell hagyni az étlapról a 15 centis pizzaméretet időkímélés céljából.
A 15 centis a leggyakrabban rendelt méret, ha ilyet nem rendelnek, a többi rendelésének kielégítésével talán megbirkóznak majd.
A rendelések száma a nyitónapon valóban jóval alacsonyabb lett a régebben tervezettnél. De a haszon: 50 százalékkal emelkedett. 15 centis pizza elkészítése és kiszállítása ugyanannyi időt vesz igénybe, mint egy 20 vagy 25 centisé. Az árban azonban van némi differencia, mely a maradék haszonnál már sokat számolt.
Amikor a Domino pizzéria nem szállított 15 centis pizzát többé, a 20 és 25 centis rendelés némileg megugrott. Még ha nem is voltak oly elfoglaltak aznap este, a kassza alig bírta a terhelést!
Forrás: http://www.ecbservices.hu/pizzabol%20tobb%20penzt%20AK.htm
A pizzás doboz következő evolúciós ugrása az 1960-as években Tom Monaghan, a Dominos alapítójának nevéhez fűződik.
Monaghan olyan vállalatot keresett, amely képes erős, ám mégis könnyen hajtogatható hullámpapírt gyártani.
Meglehetősen bonyolult volt egy olyan tárolót kifejleszteni, amit össze lehet hajtani, de elég erős, hogy megőrizze a formáját.
Egy detroiti cég közreműködésével születtek meg a mai pizzadobozoz, amit a mai napig használnak a világ minden táján
Forrás: http://www.gastrobox.hu/dobozgyartas
2011. december 31., szombat
Domino's Pizza
Az első bemutatandó étteremlánc a Domino's Pizza.
A cég központja Michigan államban található egy Ann Arbor nevezetű városban.
1960-ban alapították, a második legnagyobb pizzás franchise az Egyesült Államokban.
60 különböző országban fellelhető, és mind az 50 amerikai államban megtalálható.
Az első étterem Ypsilantiban nyílt, Michiganben. ,
1960-ban Tom Monaghan a bátyjával, Jamesszel megvettek egy kis üzletet a DomiNick's-et, az Eastern Michigan Universitytől nem messze.
8 hónappal ezután James eladta a részét öccsének, egy használt Volkswagen Beattle volt a csereérték.
1965-ben Tom Domino's Pizza-ra változtatta az étterem nevét, majd két évre rá az első önálló Domino's Pizza is megnyílt.
Eredetileg úgy gondolták, hogy minden egyes megnyílt étterem után egy új pontot raknak a logóban szereplő pontok mellé.
Viszont az étterem túl gyorsan terjedt el így ezt elvetették.
3 pont maradt összesen, amik az 1969-ben nyitott étkezdéket szimbolizálják.
Az első Egyesült Államokon kívüli étterem 1983. május 12-én nyílt Winnipegben, Kanadában.
Még ebben az évben átadták az ezredik Domino's Pizzát. 1995-ben pedig már az Államokon kívül is volt ezer ilyen hely.
1997-ben pedig 1500. 1998-ban Tom Monaghan bejelentette, hogy nyugdíjba vonul és eladta a cég 93 százalékát a Bain Capital-nek 1 milliárd dollárért.
Rá egy évre kinevezték David A. Brandon-t vezérigazgatónak.
2003, 2010, 2011. Ezekben az években a Pizza Today magazin az év étteremláncának választotta a Domino's Pizzát.
2006 szeptemberére az egész világon 8.238 Domino's Pizza nyílt, 1,4 milliárd dollárnyi bevételt termelve évente.
Azóta több mint 8.700 egységgel van jelen az egész világon, ebből Európában több mint 300 van.
Magyarországon egyelőre még nem nyitottak Domino's Pizzát forgalmazó hálózatot.
Bejegyezte: RGabor dátum: 12/31/2011 01:35:00 DU
Forrás: http://lehetosegekhazaja.blogspot.hu/2011/12/dominos-pizza.html
Hogyan dolgozik egy Pizza ’óriás’, a Domino’s Pizza?
2008. Aug 08. 04:08
A hálózatot 1960-ban alapították az Egyesült Államokban, ma már piacvezetőnek számít hazájában a pizza házhoz szállítás területén. Jelenleg 8300 franchise és saját egységgel rendelkezik 55 országban.
Magyarországon a hálózat még nincsen jelen.
Az Entrepreneur magazin Pizza kategóriában a "best franchise opportunity” – legjobb franchise lehetőség címet ítélte oda a hálózatnak.
Termékei a magyar ízlésnek teljes mértékben megfelelnek. A pizzatészta méret, vastagság és feltét választék megfelelő. Házhoz szállításnál megőrzi a minőségét, illetve felmelegítését is javasolják, amennyiben nem kerül teljes mértékben elfogyasztásra. Feltét, illetve választékban elmarad egyik fő konkurensétől a Papa John’s pizzériáktól.
A pizzatészta gombócokat a franchise-partnerek készen kapják, rájuk marad a nyújtás, a feltételezés, valamint a sütés folyamata. A sajtot pontosan adagolják, hogy minden tésztára ugyanannyi kerüljön. A feltételezést végző személyzet számára ki van a falra függesztve melyik pizzára milyen feltétet tegyen és milyen mennyiségben.
Az amerikai utakon számos egységgel találkozhatunk, az egységekben bár nem fogyaszthatjuk el a pizzát, kultúrált környezetben megvárhatjuk körülbelül azt a nem több mint 10 percet amennyi idő alatt elkészítik. Telefonos vagy on-line rendelés esetén a maximális kiszállítási idő 30 perc. Személyes tapasztalatunk volt, hogy a személyzet kiválasztására különösen nagy gondot fordítottak, minden egységben kedves, mosolygós, szolgálatkész alkalmazottal találkoztunk. Vannak egységek amelyek Drive Thru - autós kiszolgálással rendelkező ablakkal van ellátva.
Az egységek kisméretűek, ahol a vendégtérben általában 3 szék, illetve üdítőital automata van elhelyezve.
A hálózat sikere a franchise-átvevő megfelelő kiválasztásában rejlik. Aki partnerré szeretne válni, komoly feltételeket kell teljesítenie, itt nemcsak a pénzügyi háttérre gondolunk. Többek között vezetési gyakorlattal kell rendelkezni, valamint sikeresen kell teljesítenie a Domino’s Pizza által folytatott képzéseket. A hálózat által kibocsátott költségvetés szerint egy egység kezdeti befektetése 120.000-460.000 USD között van.
A hálózat kidolgozottsági foka miatt sikerre van ítélve a terjeszkedésben. Magyarországon is folyamatosan nő az otthon étkezni kívánók száma, egyre több étterem foglalkozik házhoz szállítással, és számottevő az ebből származó forgalom. A pizza pedig közkedvelt étel, leginkább a fiatal lakosság körében.
Dr. Mandel Katalin
Forrás: http://www.franchiseportal.hu/index.php?act=cikkread&cikkid=1132
Lesz/van a spektrumon vasárnaponként egy sorozat, ami "beépített főnök" címen fut.
Most 6 ausztráliai cég vezetője bújik álcába és megnézi mi hogy megy és mért nem úgy megy, ahogy ők akarják.
Érdekes és sokszor vicces! :) Főleg a végén mikor felfedik kik is ők valójában.
De bevillantottak egy céget, a Dominos Pizzá-t.
Nekünk van olyan kabátunk!!! :)))))
Mocira nagyon jó. Gondolom a pizza futároknak van.
Forrás: http://vargacsaladausztralia.blogspot.com/2012/03/ma-hivatalosan-is-megkezdodott-tavasz.html
A Zena Csoport megvásárolta a Domino's Pizza mester franchise-jogát Spanyolországra
2009. May 20. 11:05
A Zena Csoport, Spanyolország vezető étterem-üzemeltető vállalata, három saját franchise-hálózattal rendelkezik. Foster´s Hollywood, Cañas y Tapas and Il Tempietto.
A cég nemrégiben bejelentette, hogy megvásárolta a világ egyik legnagyobb Pizza hálózatának, a Domino’s Pizza mester-franchise jogát Spanyolországra.
A vállalat azért döntött a franchise-gyorsétterem lánc jogának megvásárlása mellett, mert meggyőződésük, hogy a jövőben egyre inkább nőni fog az éttermekből a házhoz szállítások aránya. A Zena Csoportnak nem ez az első ilyen jellegű befektetése, mivel a Burger King és Pizza Hut franchise hálózatok mesterjogát is ők birtokolják Spanyolországra.
A Domino’s Pizza még nincs jelen Magyarországon. A franchise hálózat az Entrepreneur magazin 2008-as év legeredményesebb franchise-hálózatainak 500-as listáján a kilencedik helyet foglalja el. A Domino's Pizzát még 1960-ban alapította egy testvérpár, s 1967 óta működik franchise formában. Ma már 8700 egységgel több mint 60 országban van jelen.
M.K.
Forrás: http://www.franchiseportal.hu/?act=cikkread&cikkid=1709
domino’S pizza
A Domino’s Pizza, a világ egyik legnagyobb pizzéria lánca hamarosan hozzálát németországi franchise-hálózatának kiépítéséhez.
A tervek szerint az első gyorsétterem Berlinben nyílik meg, amelyet országszerte újabb egységek nyitása fog követni.
Az amerikai pizza óriás bejelentette, hogy a német Grand City Ingatlan Csoport és a Grand City Hotel alapítójával állapodtak meg, mint mester franchise-partner Németországban.
A 40,7 millió háztartásból álló német gazdaságban egyre inkább növekszik az igény a pizza fogyasztás, házhozszállítás iránt.
Mivel a Domino’s Pizza házhoz szállítást tekintve világelső, így rendkívül gyors terjeszkedéssel számol, mind vállalati, mind pedig franchise-egységek tekintetében. Ehhez az is nagyban hozzájárul, hogy Németország Európa legfejlettebb, és a világ 5. legnagyobb gazdaságával rendelkezik.
A Domino’s Pizzát még 1960-ban alapította egy testvérpár, s 1967 óta működnek franchise formában.
A franchise hálózat az Entrepreneur magazin 500-as listáján a kilencedik helyet foglalja el.
Forrás: Vendéglátóipari szaklap [ XV. éVf. 2010. június ]
www.pincerujsag.hu/userfiles/file/pincer_2010_06.pdf
Európában terjeszkedik a Domino's Pizza
2010. Jul 06. 10:07
Amíg négy évvel ezelőtt, 2006 júliusában Franciaországban, Hollandiában és Belgiumban üsszesen 153 Domino's Pizza éttermet jegyeztek, addig 2010 júliusára ez a szám elérte a 300-at.
A háromszázadik Domino's Pizza étterem július 5-én nyílt meg a francia Pessac városában.
Az utóbbi évek folyamán a Domino's Pizza mind egységszámot, mind pedig forgalmát tekintve az első számú pizzát forgalmazó hálózattá nőtte ki magát Franciaországban és Hollandiában.
Célunk, hogy 2010 végéig Belgiumban is új üzletek nyitásával növeljük piaci részesedésünket. nyilatkozta a vállalat franciaországi vezetője,Andrew Rennie.
A franchise hálózat a világ egyik legnagyobb gyorsétterem-hálózata. Az Entrepreneur magazin 2008-as év legeredményesebb franchise-hálózatainak 500-as listáján a kilencedik helyet foglalja el. A Domino's Pizzát még 1960-ban alapította egy testvérpár, s 1967 óta működik franchise formában. Ma már 8700 egységgel több, mint 60 országban van jelen. A Domino’s Pizza még nincs jelen Magyarországon.
R.J.
A 2010-es nagy pizzaháború
2010.05.05. 07:45 Forecast Research - www.forecast.hu
Meghökkentő dolgok történnek a Domino Pizzánál manapság. Akik esetleg nem tudnák: megváltoztatták a pizza receptjüket. Ez egy meglehetősen nagy lépés egy olyan cég esetében, mely 400 milliónál (!!) több pizzát adott el tavaly. Ez nagyjából olyan, mintha a McDonalds megváltoztatná a Big Mac receptjét. Vagy talán olyan, mintha a klasszikus Coke-ot reformálnák meg.
De a Domino Pizza még egy lépéssel tovább ment és nyilvánosan elismerte, hogy a termékük eddig nem volt valami jó. Egy megdöbbentően őszinte reklámsorozatban a Domino nagyhatalmú vezetői és séfjei beismerték a karton-ízű tésztájukat, a folyós, ketchuphöz hasonló mártásukat és gumiszerű, ízetlen sajtjukat. Bemutatták, amint vásárlóik megerősítik ezeket az állításokat a fókuszcsoportokban és megmutatták a Domino termékmenedzsereinek szomorú ábrázatát is, amint szembesültek ezzel a kiábrándító hírrel.
A Domino Pizzának volt egy problémája. A termékük nem elégítette ki a vevők elvárásait a piaci versenykörnyezetben. Ahelyett, hogy átlépték volna vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyták volna ezt a problémát, őszintén szembenéztek vele. Nem meglepő módon, ezután egy nagyon vicces közösségi média programon keresztül pizza-háborút indítottak, mely a nem átlátható, nem vevőbarát marketing célokat és ezen keresztül legfőbb versenytársukat, a Papa John Pizzát célozta meg. Mondanivalójukat egyaránt terjesztették a Twitteren, Facebookon és YouTube-on, létrehozva ezzel egy nagyon okos és hatásos rohamot versenytársaik ellen – így fordítva előnyükre a korábbi hátrányt.
Az átláthatóság az egyik legnagyobb kihívás, amivel a legtöbb vállalat, mely szeretné hasznosítani a közösségi hálózatok erejét, és hasznot húzni a vásárlók tapasztalataiból, szembe fog nézni. Az ortodox márka és marketing felfogás több száz éve azt tanítja nekünk, hogy az, amit a Domino Pizza tett, egy hatalmas, galaktikus hiba. Viszont egy olyan világban, ahol a vevők nagyon nyíltan beszélgetnek a termékek gyengeségeiről, a vállalatok vagy maguk is nyíltan részt vesznek ebben, ezzel javítva és újjáépítve az irántuk érzett bizalmat, vagy pedig a beszélgetés egyszerűen nélkülük fog folytatódni.
Az, hogy Domino őszintesége be fog-e válni pénzügyileg, továbbra is nyitott. Az új pizzájukról tettek egy nagyon nagy ígéretet a vevőiknek, ezt mindenáron meg kell tartaniuk. Mindazonáltal az átláthatósággal és a vásárlóközpontúsággal már félig meg is nyerték a csatát.
Forrás: http://piackutatas.blog.hu/page/32?token=47ebc24e4bb360a6dd6674ed47cb8467