A Jeruzsálemi Katolikus vallásban érdekes szerep jut a hölgyeknek.
1. Thiatirai egyházkorszak
„A Thiatirabeli gyülekezet angyalának pedig írd meg: Ezt mondja az Isten Fia, a kinek szemei olyanok, mint a tűzláng, és a kinek lábai hasonlók az ízzó fényű érczhez:
Tudom a te dolgaidat, és szeretetedet, szolgálatodat, és hitedet és tűrésedet, és hogy a te utolsó cselekedeteid többek az elsőknél.
De van valami kevés panaszom ellened, mert megengeded amaz asszonynak, Jézabelnek, a ki magát prófétának mondja, hogy tanítson és elhitesse az én szolgáimat, hogy paráználkodjanak és a bálványáldozatokból egyenek.” (Jel 2, 18-20.)
Nos, Jézabel a thiatirai egyházak női gonosz démona.
2. Eredete a törvény idejébe nyúlik vissza:
„Jézabel megölette az Úr prófétáit” (1Kir 18, 4/a)
„És Akháb elbeszélé Jézabelnek mindazokat, a melyeket Illés cselekedett és a többek között, hogy hogyan ölte meg mind a prófétákat fegyverrel.
És követet külde Jézabel Illéshez, mondván: Ezt cselekedjék velem az istenek és úgy segéljenek, ha holnap ilyenkor úgy nem cselekszem a te életeddel, mint a hogy te cselekedtél azoknak életekkel mind egyig.” (1Kir 19, 1-2.)
3. Isten ítélete
„És olyanná teszem a te házadat, mint Jeroboámnak, a Nébát fiának házát, és mint Baásának, az Ahija fiának házát azért, a miért haragra ingerlettél engem, és a miért bűnbe ejtetted az Izráelt.
És Jézabel felől is szóla az Úr, mondván: Az ebek eszik meg Jézabelt Jezréel kőfala előtt;
Azt, a ki Akháb házából a városban hal meg, az ebek eszik meg; azt pedig, a ki a mezőben hal meg, az égi madarak eszik meg.
Mert bizonyára nem volt Akhábnak mássa, a ki magát arra adta volna, hogy csak gonoszságot cselekedjék az Úr szemei előtt, a melyre az ő felesége, Jézabel ösztökélé őt.” (1Kir 21, 22-25.)
4. Félelem a Jézabel szellemétől
Jézabel tehát a törvény korában élt, de mivel van rá hivatkozás a Jelenések Könyvében, így ő szimbólumként él tovább.
Csak kérdés, hogy kell-e félni attól, hogy egy nőt (esetleg férfit) megszáll a Jézabel szelleme?
Miért kellene?
Jézus az, aki legyőzte a Sátánt is, nem?
Egyáltalán taníthatnak nők a gyülekezetben?
„Hasonlóképen a vén asszonyok szentekhez illő magaviseletűek legyenek, nem patvarkodók, sem sok borivás rabjai, jóra oktatók;
Hogy megokosítsák az ifjú asszonyokat, hogy férjöket és magzataikat szeressék,” (Tit 2, 3-4.)
Okosítani általában tanítással lehet.
5. Vannak-e női szolgálók a Bibliában?
Igen:
1. Mirjám
„Akkor Miriám prófétaasszony, Áronnak nénje dobot vőn kezébe, és kimenének utánna mind az asszonyok dobokkal és tánczolva.” (2Móz 15, 20.)
2. Debóra
„Ebben az időben Debora, a prófétanő, a Lappidoth felesége volt biró Izráelben.” (Bír 4,4.)
3. Anna
„És vala egy prófétaasszony, Anna, a Fánuel leánya, az Áser nemzetségéből” (Luk 2, 36/a.)
Tehát:
1. Nők taníthatják az Isten népét.
2. Nők még próféták is lehetnek.
3. A probléma az, ha valaki mást mond, mint ami az Igazság:
„ Jézabelnek, a ki magát prófétának mondja” (Jel 2, 20.)
Arra az egyház(korszak)ra jellemző, hogy egy nőalak folyamatosan hazudik, méghozzá egy intuitív módon akar mindig üzenetet átadni, és az üzenet pedig nem Istentől van, ezért hamis prófétaság.
De ha valaki szolgálata Istentől van, arra ez nem vonatkozik, és ha nem intuitívan tanít, akkor sem lehet hamis próféta.
6. Következmények
A Jeruzsálemi Katolikus hölgyek állandó félelemben élnek, nehogy a jézabel szelleme uralma alá kerüljenek.
Lelkesen mennek tömegesen újra és újra bűnvallásra.
Nincsenek női tanítók, prédikátorok, gyülekezetvezetők.