A turizmus fellendítése a cél
Szatmár megye – Tánczos Barna államtitkár azt tanácsolta, hogy a polgármesterek jól kidolgozott projekteket készítsenek, melyek segítségével fejlesztéseket eszközölhetnek, így a megye gazdaságát támogathatják.
Tánczos Barna, a Regionális Fejlesztési Minisztérium államtitkára tegnap Szatmár megyébe látogatott a megyei tanácselnök, Csehi Árpád meghívására. A megyei tanács által készített program igencsak zsúfoltnak, ám tartalmasnak bizonyult, hiszen az államtitkár a nap összegzéseként elmondta, sok problémával megy el megyénkből, de ez pozitív dolog, hiszen azt jelenti, sok minden történik az ország ezen részén. Elmondta, a terepszemlén felmerült problémák megoldását Bukarestben kell megoldani, melyhez a megyénket képviselő szenátorok is segítséget kell hogy nyújtsanak. Kihangsúlyozta, a Magyarországgal való együttműködés fontosságát, és örömének adott hangot, hogy nagyon sok fejlesztési projektet dolgoznak ki, és nyújtanak be finanszírozásra.
Terepszemle
A tegnap délelőtti terepszemlén Erdődön, Krasznabélteken, Tasnádon és Nagykárolyban tekinthette meg az államtitkár a már elkezdett fejlesztési munkálatokat, melyeket európai uniós, illetve állami támogatással valósítanak meg. Erdődön az vár restaurálási munkálatait ismertette Szakács Imre, a város alpolgármestere. A vár alatt valamikor alagútrendszer húzódott, emiatt egy pincerendszer kialakítását tervezik, mely a borturizmust is lehetővé tenné a történelmi látványosság mellett. A bélteki fürdő infrastrukturális fejlesztése várhatóan még ezen a nyáron befejeződik, azonban a két medence és a már tizenöt éve épülőfélben lévő hotel munkálatainak befejezését egy újabb projekt révén lehet kivitelezni. Pleth Imre polgármester és Csehi Árpád, megyei tanácselnök a „Bor útja” elnevezésű projektet is ismertette. Tasnádon, Véron András polgármester a termálstrand modernizálásához kapcsolódó projekteket mutatta be. A projekthez a termálstrandon kialakítható gyógykezelési központ kialakítása tartozik, mely során 40 rendelő épülne, ezáltal minden igényt kielégítő szolgáltatást biztosíthatnának az ide érkező turistáknak. Tervezik még egy hotel felújítását, parkolók kiépítését, illetve szabadtéri színpad megépítését is, mely a nyári szórakozást biztosítaná. Nagykárolyban a Károlyi-kastély rehabilitálásának munkálataiba nyerhetett betekintést Tánczos Barna, ahol Kovács Jenő polgármester bemutatta azt a tervet is, mely során a cselédházak helyén 40 szobás motel épülne, így megoldva a szálláslehetőséget is a kastély mellett, mely konferenciák és események megszervezésére kiváló lehetőséget biztosít a jövőben.
Kell a kerülőút
A nagykárolyi és szatmárnémeti kerülőút megépítése igencsak sürgető feladat lenne, az államtitkár azt javasolta, hogy ezt a szállításügyi infrastrukturális operatív program által pályázzák meg. Tánczos Barna elmondta, hogy a tegnapi nap folyamán olyan településeket ismert meg, melyek kiváló lehetőséget hordoznak magukban a termálvíz turizmus, a történelmi turizmus és a bor, illetve a pálinka útja révén.
Forrás: http://www.erdon.ro/a-turizmus-fellenditese-a-cel/news-20100225-07565334
Hét pont a turizmus fellendítése érdekében
Dátum: 2010. 07. 13. 00:03 | Utolsó módosítás: 2010. 07. 13. 00:03
A Magyar Szállodaszövetség hét pontban sorolta fel azokat a szükséges, rövid távon meghozandó kormányzati intézkedéseket, amelyekkel újra növekedési pályára állhat az ágazat.
A szövetség az MTI-vel közölte, a magyarországi szállodaipar, és ezen keresztül a turizmus válságból való gyors kilábalása több tényező együttes hatásának lehet csak eredménye.
A szövetség szerint szükség lenne a szálláshelyi- és vendéglátó áfakulcs csökkentésére, az üdülési csekkek adómentességének visszaállítására, a Széchenyi Rekreációs Kártya mihamarabbi bevezetésére, a nemzeti turisztikai marketing keret növelésére, az idegenforgalmi adó korábbi állami kiegészítésének visszaállítására, az OEP-finanszírozás kérdésének megoldására és a normális hitelfelvételi lehetőségek megteremtésére a turizmus számára.
szövetség szerint a nagyobb fajlagos bevételt hozó beutazó turizmus növelése érdekében többet és hatékonyan kell a külföldi piacokon promócióra költeni, akár hirdetésekre, internetes megjelenések formájában, hogy Magyarország és az egyes úti célok ismertsége növekedjen és ezen keresztül még több konkrét foglalás érkezzen külföldről.
A szervezet szerint fontos lenne uniós, állami, önkormányzati és vállalkozói forrásból egy nagykapacitású kongresszusi központ megépítése Budapesten, egy korszerű kongresszusi iroda létrehozása és a kiemelt regionális repülőterek, valamint Budapest-Ferihegy fejlesztése.
Ezek segítenék a magyar szállodák fenntartható, eredményes üzemeltetését. Budapest turizmusa alaposan elmaradt legfontosabb versenytársai mögött – véli a szervezet. E témában a szövetség az idén szeptemberben szakmai konferencia életre hívását kezdeményezi – írja a ProfitLine.hu.
Forrás: http://www.trademagazin.hu/horeca/het-pont-a-turizmus-fellenditese-erdekeben.html
Az EU új stratégiát dolgozott ki az európai turizmus élénkítésére. A terv szerint teljes mértékben ki kellene aknázni az ebben a fontos gazdasági ágazatban rejlő lehetőségeket.
Az idegenforgalom fejlesztéséről szóló tervében az Európai Bizottság 21 javaslatot fogalmazott meg arra vonatkozóan, miként lehetne Európa vonzerejét növelni a gyorsan fejlődő országokból (pl. Kína, Oroszország és Brazília) útnak induló turisták szemében. A dokumentum kitér arra is, hogyan lehetne emelni az Európai Unión belüli utazások számát (pl. a tanítási szünetek nagyobb harmonizációja és a vakáció meghosszabbítása révén).
"Az Európai Bizottság úttörő jelleggel kíván új életet lehelni ebbe a rendkívül fontos ágazatba." - jelentette ki Antonio Tajani ipar- és vállalkozáspolitikai biztos egy új konferencián.
A turizmusból származó bevétel teszi ki az EU bruttó hazai termékének (GDP) 5%-át. Az ágazat körülbelül 9,7 millió személyt foglalkoztat, ami a munkaerő 5,2%-ának felel meg. Európa minden más régiónál több látogatót vonz. Tavaly a 10 legnépszerűbb célállomás között öt európai uniós ország szerepelt.
A verseny azonban egyre nagyobb: Európának különösen az ázsiai és a dél-amerikai konkurenciával kell megküzdenie. Az idegenforgalmi ágazat működését a társadalom elöregedéséből és az éghajlatváltozásból fakadó problémák nehezítik, emellett a szezonális ingadozások is éreztetik kedvezőtlen hatásukat.
A Bizottság javasolja, hogy a színvonalas szolgáltatások minőségét egy erre utaló címke ismerje el, valamint szabályzat kidolgozását tervezi a fenntartható turizmusra vonatkozó kritériumok felsorolásával. Az ezeket a feltételeket teljesítő célállomások díjat kaphatnának.
Az utazás és a turizmus fellendítése érdekében a Bizottság ösztönzi a technológia megfelelőbb alkalmazását (pl. mobiltelefonról elérhető központosított foglalás), illetve a valamilyen témán (gyógyfürdők, gasztronómia, sport stb.) alapuló turizmus előmozdítását.
Az Uniónak nagyobb erőfeszítéseket kell tennie annak érdekében, hogy a turistalátványosságok a mozgáskorlátozottak számára is könnyebben hozzáférhetők legyenek, valamint hogy a különféle szolgáltatások megfeleljenek az idősödő vendégek igényeinek.
A gazdasági visszaesés miatt tavaly az Európába utazó turisták száma körülbelül 6%-kal csökkent a 2008-as adatokhoz képest. A jelenség megfigyelhető volt más régiókban is - kivéve Afrikában, ami figyelemre méltó tény.
Forrás: http://ec.europa.eu/news/transport/100702_hu.htm
A turizmus fellendítése a cél
Értékeinket kell eladhatóvá tenni
Szerző: Hírmondó | A cikk megjelenésének dátuma: 28/11/2012
Thiesz János: a turisták számának növekedése az őket kiszolgáló panziók gyarapodását, plusz munkahelyeket jelent
Kovászna város jelenlegi alpolgármestere és az RMDSZ orbaiszéki-bodzavidéki képviselőjelöltje ösztönözni kívánja a valódi értékek teremtését és megtartását, a közösség tagjainak együttműködését. A bukaresti Közgazdaságtudományi Egyetem Menedzsment Karán végzett elöljáró úgy véli, a turisztikai infrastruktúra modernizálása által a természeti erőforrások értékesítése és a turisztikai szolgáltatások minősége is javul.
– A Kovászna által nemrég elnyert gyógyfürdői rang által nyújtott lehetőségek jelentik a helyi idegenforgalom fejlesztésének kiindulópontját. Szakemberként hogyan látja a térség jövőjét?
– Kovászna megyében, de főképp Orbaiszéken (Zágon, Zabola, Barátos, Nagyborosnyó, Kommandó, Kovászna) és Bodzaforduló vidékén azokat a befektetéseket kell támogatni és felkarolni, amelyeknek célja az idegenforgalom elősegítése és fejlesztése. Ezt azonban nem lehet tervezés nélkül csinálni. Folytatjuk az infrastruktúra fejlesztését, és ezután majd beszélhetünk egy potenciális vállalkozói környezetről, amely a befektetéseket stimulálja. Kovászna esetében nem elég a fürdőváros státusz, ezt az előnyt ki kell egészíteni a turisták számára vonzó programokkal.
– Tudna mondani egy konkrét példát, ami ebbe az irányba mutat?
– Jónak tartom, hogy minden településen, főként a falusi környezetben azonosítjuk azt az értelmiségi réteget, amely a környék művelődési értékeit felismeri, és hatékonyan részt vesz ezen értékek láthatóvá tételében. Itt gondolok a kismúzeumokra, tájházakra, emlékházakra, műemlékekre. Erre létezik egy projekt, melynek neve A romániai falusi magángyűjtemények és néprajzi múzeumok bejelölése, és amelyet AFCN pénzügyi alapokból valósítanak meg. Ez a kezdeményezés – a helyi gyűjtemények bejelölésén kívül – azon magángyűjtemények és néprajzi múzeumok népszerűsítését is követi, amelyek országos szinten a RECOMESPAR tagjai. Ezt egy minden gyűjtő számára eljuttatott szórólap kinyomtatásával, valamint egy információs és reklámkampánnyal valósítjuk meg.
– Mi a projekt fő célja?
– Az információs hálózatba bekapcsolódó gyűjtemények és néprajzi múzeumok láthatóságát, látogatottságának növelését próbáljuk elérni. Ez hozzájárul a falusi környezetben található múzeumok és néprajzi jellegű gyűjtemények bevételeinek növeléséhez, a bejövő pénzt majd újra be lehet fektetni a nyújtott szolgáltatások szélesítésébe vagy az infrastruktúrába. Itt olyan szolgáltatásokra gondolok, amelyek a falusi múzeumok és néprajzi gyűjtemények közösségi hasznát szolgálják. Ha a turistáknak látványosságokat tudunk biztosítani, és művészi-művelődési, valamint sportrendezvényeket szervezünk, amelyek széles körű érdeklődésnek örvendenek, akkor a turisták sokkal kellemesebben tölthetik szabadidejüket ezeken a festői tájakon. Ha többen látogatnak ide, tudjuk növelni a panziók számát is, így a faluturizmus hatékony gazdasági erőforrássá nőheti ki magát. Ahhoz, hogy a panziókban minőségi szolgáltatások legyenek, szükség van az idegenforgalom terén szakképzett személyzetre, az oktatás a városi középiskolában már megvalósulóban van. Abban az esetben, ha Orbaiszéken és Bodzaforduló vidékén anyagilag és a humán erőforrásokba is befektetünk, a faluturizmus lehet a mi erősségünk. <<
Forrás: http://www.hirmondo.ro/web/index.php/korkepek/kovasznai-korkep/38717-turizmus-fellendtse.html
Nyírségi Turistavarázs – cél a turizmus fellendítése
Forrás: Sunshine RádióHozzászólások
Ünnepélyes keretek között átadták a Nyírségi TDM irodát. Az iroda és a projekt kidolgozására szolgáló 50 millió forintot, 85%-uniós támogatással még tavaly nyáron nyerte el az előző városvezetés, ám az irodakülönböző technikai problémák miatt csak most egy éves csúszással nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. Az iroda célja, hogy összefogja a térség látnivalóit, s azokat többnapos csomagokban kínálja az idelátogató turistáknak és a helyieknek – mondta el a Sunshine Rádiónak Furkóné Szabó Marianna, TDM menedzser.
Forrás: http://hiregyhaza.hu/hir/78435/ny_i;rs_e;gi_turistavar_a;zs__
A turizmus fellendítése a cél
2012. június 7., csütörtök 17:00 | Szerkesztőség
ÚJ SZÓ-HÍR
Kassa. A megye idegenforgalmát élénkítő szervezetet hozna létre a Kassa Megyei Önkormányzat.
A Kassa Megyei Önkormányzat, a Kassa-Turizmus Idegenforgalmi Szervezet, a 15 jogi személyt magában foglaló Zempléni Területi Idegenforgalmi Szervezet és a 14 jogi személyből álló Szepességi Területi Idegenforgalmi Szervezet alkotná a Kassa Megyei Kerületi Idegenforgalmi Szervezet néven megalakítandó társulást. A hatályos jogszabályok értelmében megyénként csak egy ilyen szervezet alakulhat. A szervezet működtetését a tagsági díjakból, állami támogatásokból, pályázati pénzekből, reklámfelületek eladásából és az eladott termékekből befolyó bevételekből biztosítanák. (mm)
Forrás: http://ujszo.com/napilap/regio/2012/06/07/a-turizmus-fellenditese-a-cel
Jelenleg itt tartunk:
- Kedves turista, jöjjön ide, ahol én vagyok!
- Kedves turista, érje be kevesebb szolgáltatással, mint amit máshol megszokott vagy fizessen nekem kevesebbet, hogy aztán legyen jogalapom, miért keresnek többet más ország állampolgárai!
- Kedves turista, inkább ne jöjjön, még a végén dolgoznom kell, inkább menjen máshová, akkor legalább panaszkodhatok, miért nem olyan népszerű az a hely, ahol lakom.
- Kedves turista, ugye biztos, hogy nem kíváncsi semmi újra?
- Kedves turista, ugye nem nézne meg Magyarországon olyan látványos dolgokat, melyeket sehol sem láthat, sem az ó- vagy az újvilágban?
- Kedves turista, ugye akkor sem akar majd ugyanannyit fizetni egy szolgáltatásért, amelyet más országban drágán igénybe vesz, ha itt leesik az álla a csodálkozástól, és így az ittenieknek eltűnik a „jogalapja” a panaszkodásra?
- Kedves turista, ugye ön is úgy tudja, hogy mi magyarok aztán végképp nem tudunk kitalálni valami újat?
Ha valaki kíváncsi rá, miért tettem be több határon túli cikket ebben a témában, akkor elárulom, hogy annak az az oka, hogy több határon túli magyarokról szóló cikket adott ki találatként a kereső „turizmus fellendítése” témában, mint magyarországit.
Mert a romániai, szlovákiai magyaroknak már több a reménységük az ottani turizmus fellendítésére, mint a Kis-Magyarországiaknak.
Csúnyán fogalmazva a bukaresti és pozsonyi nem magyar vezetőktől többet lehet ezek szerint remélni a témában, mint a budapestiektől…
Milyen a jó turisztikai cél?
- Egész évben látogatható, mind a négy évszakban.
- Közvetlenül nem függ a napi politikától, van egy önálló útja a működésének.
- Nem csak egy darab helyszínre korlátozódik.
- A belföldieket illetve a határon túli magyarokat is érdekelheti.
- Az egész ország büszke lehet rá.
- Elég jól ismert önmagában is, így nem kell olyan sokat költeni a népszerűségre, hanem a minőség, a színvonal a fontos.
- Sok évig megmarad nemcsak újnak, hanem egyedinek is.
A bazárosok próbálják megmenteni Görögország becsületét
Visnovitz Péter|2012. 06. 19., 14:06|Utolsó módosítás:2012. 06. 19., 15:42|
Hiába csalogatják a turistákat ellenállhatatlan strandokkal és páratlan antik romokkal, a gazdasági válság Görögország turizmusára is csapást mért az elmúlt években. Az elfogyó vásárlókat, csődbe menő üzleteket látva néhány szuvenírboltos úgy döntött, hogy nem vár a folyton széthulló, egyhelyben toporgó kormány segítségére, saját kezébe veszi az ország feltámasztását.
"Görögország- Látogasd meg idén nyáron, amíg még teheted" - hirdeti egy apokaliptikus szlogen az ország elkerülhetetlen pusztulását egy internetes plakáton. A képen egy Görögország-alakú sziget döglődve lebeg a tengerben, majd szép lassan széthullik és alámerül. Már csak az északi rész, az ország háta lóg ki szigetként a vízből, de még mindig páratlan szépségekkel várja a turistákat. Utolsó lehetőség - sugallja a plakát, félreérthetetlenül utalva a gazdasági, pénzügyi és politikai válságban vergődő ország szomorú helyzetére.
A poszter, amelyet némi iróniával fűszerezve, de mégis a válság által megtépázott Görögország feltámasztására készített a Beetroot nevű görög designer csoport márciusban, nem az egyetlen jele a turizmus haldoklása elleni küzdelemnek. Egy másik kampányban egy görög hetilap megrendelésére árasztották el a világot olyan poszterekkel, amelyek szerint a görög napsütés, a görög tenger vagy a görög szépség nincs válságban, bátran utazhatnak a turisták a csodálatos országba. Ezeket a kampányokat nem a pénzhiánnyal küzdő görög állam fizeti: magazinok, művészek, üzletemberek saját kezdeményezései, amivel próbálják megmenteni országuk becsületét.
A pénzügyi összeomlás küszöbén álló országban, ahol a gazdaság egyik fő bevételi forrása a turizmus, valóságos kegyelemdöféssel ér fel a turisták elmaradozása, a bevételek kiesése. Miközben a múlt héten ismét parlamenti választáson próbáltak az emberek politikai vezetőket választani a problémák megoldására, néhány, a turizmusban dolgozó görög már továbblépett ezen, és saját kezébe vette a dolgokat.
Rivalizálásra nincs idő
"A görög kormányok teljesen rosszul intézték a dolgokat" - mondja az athéni Akropolisz alatt húzódó sétálóutca egyik üzletének tulajdonosa, Christos Thalassinos. A férfi szerint az ország vezetői éveken át hitegették az embereket azzal, hogy minden rendben lesz, most mégis rájuk szakadt a válság. "A turizmus érezhetően visszaesik, 2007-hez képest 50-60 százalékkal csökkent a forgalom az üzleteinkben" - mondja.
Összefogtak az árusok a Pandrosou utcában
A válság egész Athénban érezhető: a szegényebb külvárosokban sorra mennek csődbe a boltok, mert az átlag görögöknek egyszerűen nincs pénze vásárolni - mesélte az [origo]-nak több helyi lakos is. A rosszabb, szegényebb környékeken egymást követik a lehúzott redőnyű, eladó üzlethelyiségek, beljebb, a februári és a tavalyi demonstrációk helyszínein pedig még most is látni kiégett, elhagyott boltokat. Az Akropolisz környékén, a turistanegyedben lévő üzletek ugyan még nem jutottak hasonló sorsra, de itt is egyértelműen érzik a válság harapását.
Thalassinos, a New Yorkban felnőtt, majd Görögországba visszatérő fiatal üzletember szerint a boltok tulajdonosai nem várhatnak arra, hogy a politikusok majd megoldják a gondjaikat, saját sarkukra kell állniuk. A férfi ezért néhány társával összeállt, hogy egységbe szervezze a sétálóutca, a Pandrosou utca több mint 70 üzletét, és közösen lendítsék fel a hanyatló forgalmat. "Később lehet majd újra harcolni, rivalizálni egymás között, de most, a válságban össze kell fognunk, és közösen kell építenünk valamit a semmiből" - mondja.
Feltámasztani egy utcát
Thalassinos fő célja, hogy az utca, amelyben ékszerüzlete és két másik boltja áll, egységes, saját karaktert nyerjen és berobbanjon a köztudatba, felkerüljön a térképekre, útikönyvek oldalaira is. A belvárosi vásárló utcában, ahol a hagyományos szuvenírkacatoktól a görög kézműves termékeken át a művészeti különlegességekig szinte mindent árulnak, meg is van a potenciál. Mivel azonban az üzletek rengeteg különböző emberhez tartoznak, eddig nem sikerült hatékonyan fellépniük, fejlődniük: az egyszerű szuvenírboltosok most ezen változtatnak azzal, hogy új brandet adnak a Pandrosou utcának.
Az első lépések természetesen visszafogottak: Thalassinos Facebook-oldalt, saját logót, saját designt készíttett az utcának. "Vannak itt 70 éves bolttulajdonosok is, akik azt sem tudják, mi az internet, de érzik a jó szándékot, és támogatják a kezdeményezést" - mondja az üzletember. Szerinte az a legnagyobb eredményük, hogy az eddig rivalizáló üzletek elkezdtek szóbaállni egymással, és ahelyett, hogy csak panaszkodnának, együtt tesznek valamit a bizonytalan jövő ellen. A tervek szerint az óvárosi sétálóutca egyszer majd olyan erős márka lesz, mint egy nagyobb pláza, és az Athénba látogatók név szerint keresni fogják.
Újjáépíteni Görögországot
Az ötletgazda Thalassinos szerint meglepően jól fogadta a világ a kezdeményezést: a Pandrosou utcáról a kezdetek óta már a BBC és a Huffington Post is közölt riportokat, egy nagy magazin pedig egész oldalas hirdetési felületet ajánlott nekik ingyen. Az álmok pedig nem érnek véget az utca határán, az üzletember szerint készek segíteni, tanácsokat adni bármelyik másik görög város boltosainak is, ha azok hozzájuk fordulnak.
Thalassinos és társai részt vettek egy olyan kampányban is, amely a kormány segítsége nélkül népszerűsítette Görögországot külföldön: a New York-i Time Square-en a görög tuisztikai szektor résztvevői által összedobott pénzéből helyeztek el egy hatalmas hirdetést, amely az országba csábította az amerikaiakat. Az athéni utca üzletei járultak hozzá a harmadik legnagyobb összeggel, mintegy 1200 dollárral a reklám megvalósításához. "Húsz üzletet jártam végig, és sehol nem mondtak nemet a kérésre" - magyarázza az üzletember a görögök összetartásának erejét.
Drachmát is árulnak
Egy másik kampány Thalassinos saját fejéből pattant ki: karkötőket kezdtek árulni RG betűkkel, amelyeknek a bevételét (a költségeik levonása után) jótékony célra, görög hajléktalanok, elesettek megsegítésére fordították. A Görögország nemzetközi betűkódját (GR) megfordító karkötő jelentése: "Rebuild Greece", újjáépíteni Görögországot. A férfi szerint a karkötővel egyfajta érzelmi összetartást és támogatást szeretnének létrehozni a társadalomban, energizálni akarják az embereket, hogy panaszkodás helyett ők is tegyenek a saját országukért.
Az üzletember szerint az athéni utca lendületes kezdeményezésére már politikusok is felfigyeltek, és a választások előtt több megkeresést is kaptak különböző pártoktól, akik el akartak jönni hozzájuk érdeklődni, szerepelni, osztozni a sikerben. "Mindegyikre nemet mondtunk, mindet elhajtottuk" - mondja Thalassinos. "Nekünk ugyanis mindennél fontosabb, hogy kimaradjunk a politikából, és pártatlanok maradjunk. Mi nem politikai oldalt képviselünk, hanem a görög boltosokat."