Könyvajánló

 





capitalismo.JPG

eleje.bmp

100 új gyülekezet

Társasházi lakás eladó, mely kibővíthető 62m2-ről 100m2-re

Információk a www.megveszem.tuti.hu weboldalon.

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

Facebook oldaldoboz

Naptár

április 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Értelmes ébredés 40/22. rész – Tanító

2011.09.02. 10:51 12nyil

 

1. Igei háttér

 

„Akiről nekünk sok és nehezen megmagyarázható mondani valónk van, mivel restek lettetek a hallásra.

Mert noha ez idő szerint tanítóknak kellene lennetek, ismét arra van szükségetek, hogy az Isten beszédeinek kezdő elemeire tanítson valaki titeket; és olyanok lettetek, akiknek tejre van szükségetek és nem kemény eledelre.

Mert mindaz, aki tejjel él, járatlan az igazságnak beszédiben, mivelhogy kiskorú:

Az érettkorúaknak pedig kemény eledel való, mint akiknek mivoltuknál fogva gyakorlottak az érzékeik a jó és rossz között való különbségtételre.”(Zsidók 5, 11-14.)

 

„Annakokáért elhagyván a Krisztusról való kezdetleges beszédet, törekedjünk tökéletességre, nem rakosgatván le újra alapját a holt cselekedetekből való megtérésnek és az Istenben való hitnek,

A mosakodásoknak, tanításnak, kezek rátevésének, holtak feltámadásának és az örök ítéletnek.” (Zsidók 6, 1-2.)

 

 

 

2. Élethosszig való tanulás

 

Ismerős gondolatok. Csak bólinthatunk: Igen, ezt kell tenni. Idézem a könyv néhány mondatát:

 

"Régi magyar közmondás, hogy a >>jó pap holtig tanul<<. De ami régen csak a papra vonatkozott, az ma jóformán minden emberre áll. A tudás és maga az élet az utolsó évtizedekben oly gyors ütemben haladt, hogy az iskolában szerzett természettudományi, földrajzi, gazdasági, szociális és alkotmányi ismereteink jórészt elavultak, a történelem pedig hatalmas fejezettel bővült. Lomtárba kell tehát dobni a " kész ember " fogalmát, aki önelégültségében azt képzeli, hogy iskoláit kijárván elégséges szellemi útravalót szerzett az egész életre, csakhamar lemaradna azokkal az embertársaival szemben, akik ismerik a modern élet dinamikáját és ismereteiket folytonosan kiegészíteni igyekeznek.

 

(...) A tanulásnak az iskola bevégeztével nincs vége. Korábban a további munkát kizárólag az önképzésnek engedték át, de ma már a modern államok, átlátván az iskolán kívüli népművelés megszervezésének döntő fontosságát, a további művelődés lehetőségét elviszik mindenkihez, aki tovább akar tanulni. Népkönyvtárak állítása és azoknak új könyvekkel való folytonos kiegészítése, felfrissítése, vetített képekkel tarkított előadássorozatok, termelési módoknak szemléltető bemutatása, hangversenyek, kiállítások és múzeumok, legújabban pedig a rádió, ma mind tervszerűen és szervesen illesztetnek be az iskolán kívüli népművelés munkájába.(...)

 

A kötelező népoktatásnál sokkal kényesebb dolog az iskolán kívüli népművelés, amelynek kényszer alig állítható a szolgálatába, amely lényegében többnyire szabadoktatás. Itt a kényszert spontán lelkesedésnek kell pótolnia. Az iskolán kívüli népművelés ügye tehát azzal áll vagy esik, hogy bele tudjuk-e vinni a magyar tömegekbe az állandó művelődés szükségességének tudatát.(...) Az iskolán kívüli népművelésnek nagy a hordereje oly korban, mikor a legfontosabb világnézeti kérdések is vitássá váltak.(...)"

 

Aki eddig elolvasta, azt talán az is érdekli, honnan idéztem.

 

A fenti gondolatokat a "Számolás és mérés a mindennapi életben" című, a Heves Vármegye Törvényhatósága által kiadott, a Magyar Népművelés Könyvei sorozatban megjelent könyvének előszavában írta le Dr gróf Klebersberg Kuno 1927.augusztus 20-án .

Forrás: http://www.fullextra.hu/modules.php?file=article&name=News&sid=913

 

 

 

3. A tanítás összhangja prédikálással és gyógyító szolgálattal

 

A "Ministries Today" magazint 2002. július/augusztusi számából

Bill Shepson szerkesztő riportja Oral Robertssel - kivonat

Ministries Today: A gyógyító szolgálat egyik úttörője voltál ebben az országban. [Megjegyzés: az USA-ban]

Mi a véleményed arról, vajon a mai egyház a gyógyító ajándékok jó sáfára, vagy nem?

Roberts: Nem. A Máté 4:23 azt mondja, hogy Jézus tanított, és Jézus prédikált és Jézus gyógyított. Háromszoros szolgálata volt. És a kereszténység alapja Ő. És Péter azt mondta, hogy Ő a mi példaképünk. Követnünk kell Őt. És ha át kellene jutni egy tavon, és három különféle képességre van szükség ahhoz, hogy legyőzd a tavat, és egyet megteszel, és kettőt megteszel, de nincs meg a harmadik, akkor elsüllyednél. Tehát amikor elindulsz átkelni a tavon, amin Ő átkelt – ami a tanítás, prédikálás és gyógyítás volt (és mindez szimultán, más szavakkal, egyidejűleg, azaz bármelyiket félbeszakíthatja a másik. Ha Ő tanított, félbeszakította gyógyítással, vagy gyógyított, és félbeszakította tanítással vagy prédikálással. Nem választotta szét a hármat; -- szóval, amikor elindulsz át a tavon tanítással és prédikálással csak, akkor elsüllyedsz. Vagy, ha veszed a gyógyítást és a tanítást, és nincs prédikálás, elsüllyedsz. Ha bármelyiket kiemeled a három közül, amit Krisztus tett, elsüllyedsz.

Az én véleményem, ami nagyon személyes, és szeretném, ha tudnád, hogy nem más pásztorok kárhoztatása miatt mondom ezeket, tehát az én látásom az, hogy én 12 évet töltöttem el tanítással és prédikálással, gyógyítás nélkül. Mert nem tudtam, hogy ki vagyok, noha a Bibliát ismertem, és tudtam, hogy el vagyok hívva mind a három megcselekvésére, de nem láttam ezt megtörténni. És nem tanítottak rá. És ma, ha a bármelyik kettőt cselekedném a harmadik nélkül, nem lennék boldog a szolgálatban. És miért mondom ezt?

Mindenkinek szüksége van Jézus tanítására, mindenkinek szüksége van Jézus prédikálására. Mindenkinek szüksége van Jézus gyógyítására. Mindenki tanulatlan az evangéliumban, nem? Talán nem mindenki prédikálásra szorul az evangéliumban? Talán nem mindenki gyógyítatlan?

Ministries Today: Milyen jó vagy rossz irányú változásokat látsz a karizmatikus egyházban?

Roberts: Nos, nem látok semmit ami rosszabbodna. Tudom, hogy páran igen, de én nem. Ezt az utazásaimra alapozom. Arra több mint 100 gyülekezetre alapozom, ahol voltam, és láttam a régi és az új közötti fejlődést... például, azt hallottam, mondták nekem, hogy a hivatalos Pünkösdi gyülekezetek pásztorainak fele nem szól már nyelveken, és nem is prédikálja ezt az ajándékot az embereinek. Nos, nem tudom, hogy ez 100 százalékosan igaz-e, de megbízható forrástól vettem ezt, egy-két olyan embertől, akik azoknak a teljes evangéliumi felekezeteknek a fejei, és rájuk nehezedik ennek a helyzetnek a súlya. Elmehetsz azokba a gyülekezetekbe, és nem fogsz egyetlen prédikációt sem hallani a Szent Szellem keresztségről egész évben, vagy a nyelveken szólás teljességgel hiányzik a gyülekezetből... pedig a Szent Szellem keresztség formálta ezt az egész a teljes evangéliumi mozgalmat.

A karizmatikus gyülekezetekben pedig ez elsődleges. Nos, azokról a gyülekezetekről beszélek, ahol jártam, nem szólhatok mindegyikről. Ezek mind imádkoznak nyelveken, énekelnek nyelveken, hatalmas hangsúlyt fektetnek a gyógyításra, majdnem minden alkalmukon van gyógyítás, amelyeken voltam. Mikor én, vagy a pásztor vezette, használják a tudomány beszédét, használják a próféciát, használják a nyelveket és a magyarázást, és az én látásom szerint – és megint személyes véleményemet mondom – nem másokat kritizálok.

Kiadás kelte: 25 február, 2008

Forrás: http://hu.shvoong.com/humanities/religion-studies/1772244-shepson-szerkeszt%C5%91-riportja-oral-robertssel/

 

 

4. Tanítói szolgálat az Értelmes Ébredésben

 

Milyen feladatuk vannak a tanítóknak?

a.) Tanítani kell Isten Igéjéről.

á.) Tanítani kell pálya-, munka, munkahely-választásról.

b.) Tanítani kell párválasztásról.

c.) Tanítani kell arról, hogyan lehet valaki a társadalom, az ébredés és a helyi gyülekezet hasznos tagja?

cs.) Tanítani kell arról, hogy az emberi szellem hogyan tud megelégedett lenni, hogyan tud az embernek ez a része kapcsolódni Istenhez.

d.) Tanítani kell arról, hogy a pszichének, a léleknek mire van szüksége.

dz.) Tanítani kell arról, hogy a fizikális testnek milyen táplálékokra van szüksége.

dzs.) Tanítani kell arról, hogy milyen gazdasági kor(szak)ban (posztszocialista kapitalizmus) vagyunk, hogyan lehet most ebben érvényesülni?

e.) Tanítani kell arról, hogy milyen ipari korban (információ-technológia) vagyunk, hogyan lehet ezt a legjobban kihasználni?

 

Nyilván ez több ember összehangolt munkáját jelenti.

Ha az egyik helyi gyülekezetben elhangzik egy jó tanítás, akkor azt fel lehet tenni az Internetre, hogy a többi helyi gyülekezet tagjai is olvashassák.

Az Interneten megjelent cikkekhez lehet reagálni, megjegyzéseket fűzni, további kérdéseket feltenni.

A kiformálódott cikk aztán megjelenhet a gyülekezet kinyomtatott újságjában.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gyógyulás pál tanító szolgálati ajándék értelmes ébredés

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujgyulekezet.blog.hu/api/trackback/id/tr203197366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása