Könyvajánló

 





capitalismo.JPG

eleje.bmp

100 új gyülekezet

Társasházi lakás eladó, mely kibővíthető 62m2-ről 100m2-re

Információk a www.megveszem.tuti.hu weboldalon.

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

Facebook oldaldoboz

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Jeruzsálemi Katolikus vallás 40/29. rész – sztyeppei népek

2011.04.26. 23:00 12nyil

A sztyeppei népek

- történelme,

- kultúrája,

- nyelve,

- népművészete,

- gazdasági sikerei,

- jövője mind-mind egy szerves egységet alkotnak.

 

Térben a Kárpát-medencétől a Tarim-medencéig (Dzsungária, Ujguria), időben az ókori Urartu (Szubar-Tu)-tól egészen az 1000 éves királyság végéig van szó róluk.

 

Ide tartoznak:

- szkíták,

- alánok, roxolánok

- szarmaták (Artúr is szarmata volt)

- hsziungnuk (sztyeppei demokrácia megalapítói),

- hunok,

- türkök,

- avarok,

- kazárok (akik egy része prozelita lett)

- besenyők,

- kunok, kipcsakok

- jászok, oszétek

- szabírok (magyarok)

- ugorok, szaragurok,

- ujgurok (ma a Tarim-medencében élnek),

- tatárok, mongolok,

- úzok, ogúzok,

- szeldzsukok,

- oszmánok,

 

Ugyanolyan egymás utáni népek civilizációiról beszélhetünk, mint a Földközi-tengeri civilizációk (Egyiptom, Asszíria, Babilon, Méd-Perzsa, Görög-Macedón, Görög-Római, Ny-K Római, Frank birodalom, Bizánci császárság, Német-Római birodalom, Napóleoni császárság, GB-FR-P-ESP gyarmatbirodalmak, EU-USA) esetén.

 

Belátható, hogy ezek a népek, országok is tettek sok jót és rosszat is.

De ami biztos, hogy MINDIG harcban állt(ak) egymással a két csoportból.

 

 

Jelenleg a sztyeppei civilizációk nagyon le vannak maradva, de pl. Kazaksztán felemelkedése (atomnagyhatalom, űripar, új városok építése) jelzi, hogy hosszú távon a helyzet változni fog.

 

A jeruzsálemi katolikusok Góg és Magóg lázadását és az Ezékiel 38-39 háborúiban jól látják, hogy egyes sztyeppei népek szerepet fognak benne játszani. De nem mind.

Mint ahogy Hollandia is szerzett gyarmatokat, épített kolóniákat, de ezt nem úgy tette, mint mások.

 

Adni kéne lehetőséget, hogy nem minden sztyeppei nép Isten munkájának ellensége.

Például a magyar nép nem egy istentelen nemzet.

Adni kéne a magyaroknak esélyt, hogy feltárhassák Isten kegyelme által valódi, igaz történelmüket.

 

Nem jó dolog sok nép motivációt, küzdelmeit teljesen egy kalap alá venni.

Isten külön-külön akarja megítélni a sztyeppei népeket, nem pedig egybemosva mindet.

 

 

„Mikor pedig eljő az embernek Fia az ő dicsőségében, és ő vele mind a szent angyalok, akkor beül majd az ő dicsőségének királyiszékébe.

És elébe gyűjtetnek mind a népek, és elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől.

És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja.

 

Akkor ezt mondja a király a jobb keze felől állóknak: Jertek, én Atyámnak áldottai, örököljétek ez országot, a mely számotokra készíttetett a világ megalapítása óta.

Mert éheztem, és ennem adtatok; szomjúhoztam, és innom adtatok; jövevény voltam, és befogadtatok engem;

Mezítelen voltam, és megruháztatok; beteg voltam, és meglátogattatok; fogoly voltam, és eljöttetek hozzám.

Akkor felelnek majd néki az igazak, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, és tápláltunk volna? vagy szomjúhoztál, és innod adtunk volna?

És mikor láttuk, hogy jövevény voltál, és befogadtunk volna? vagy mezítelen voltál, és felruháztunk volna?

Mikor láttuk, hogy beteg vagy fogoly voltál, és hozzád mentünk volna?

És felelvén a király, azt mondja majd nékik: Bizony mondom néktek, a mennyiben megcselekedtétek egygyel az én legkisebb atyámfiai közül, én velem cselekedtétek meg.

 

Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett.

Mert éheztem, és nem adtatok ennem; szomjúhoztam, és nem adtatok innom;

Jövevény voltam, és nem fogadtatok be engem; mezítelen voltam, és nem ruháztatok meg engem; beteg és fogoly voltam, és nem látogattatok meg engem.

Akkor ezek is felelnek majd néki, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, vagy szomjúhoztál, vagy hogy jövevény, vagy mezítelen, vagy beteg, vagy fogoly voltál, és nem szolgáltunk volna néked?

Akkor felel majd nékik, mondván: Bizony mondom néktek, a mennyiben nem cselekedtétek meg egygyel eme legkisebbek közül, én velem sem cselekedtétek meg.

És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre..” (Mt 25, 31-46.)

 

 

Már az első nekifutásra érdekes, hogy a kecsketartó népek (hegyi emberek, macedónok) a Földközi-tengeri civilizációk közé tartoznak, míg a juhtartók tipikusan inkább a sztyeppei népek.

(Mert a juh a mezőn talál jobban táplálékot a vízszintesebb talajon; a kecske meg a ferde hegyoldalakon talál magának.)

 

Miért nem akar akkor a Jeruzsálemi Katolikus vallás esélyt adni a sztyeppei népeknek a kibontakozásra?

Mert gondolkodásmódjában, attitűdjében a görög (római) szemléletmód közelebb áll hozzá, mint bármelyik sztyeppei nép bármely történelmi hitharca, találmánya, világosságban járása, bármilye.

 

Pedig a magyarok volt, amikor kifejezetten károsultak lettek más sztyeppei népek által.

Ilyen a tatárjárás, és az Oszmán terjeszkedés is.

Talán nem igaz, hogy a magyarok egyfajta „kereszténység utolsó keleti védőbástyájaként” igyekeztek helytállni ez időszakokban?

 

Nem igaz, hogy 400 éves dinasztikus uralkodás volt az Árpád-ház idején?

(Csak Dávid király háza uralkodott ennyi ideig a babiloni fogságba vitelig, senki más!)

 

Vagy az, hogy 1913-tól jelen van a pünkösdi üzenet a magyarok között?

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: egyiptom árpád napóleon asszírok mongolok szkíták tatárjárás avarok besenyők sztyeppe szabírok argün magyarok jeruzsálemi katolikus

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujgyulekezet.blog.hu/api/trackback/id/tr752858018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása