Könyvajánló

 





capitalismo.JPG

eleje.bmp

100 új gyülekezet

Társasházi lakás eladó, mely kibővíthető 62m2-ről 100m2-re

Információk a www.megveszem.tuti.hu weboldalon.

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

Facebook oldaldoboz

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Pszichoszomatikus betegségek

2011.01.19. 20:14 12nyil

 

 

A pszichoszomatikus betegségek kialakulásának oka, hogy a lelket (a pszichét) olyan nyomás, teher éri, amelyet már nem tud elhordozni.

 

 

Egyik oka a lelkiismeret-furdalás az elkövetett bűn ismerete miatt, mely a lélekben jelentkezik:

 

„A szelíd szív a testnek élete; az irígység pedig a csontoknak rothadása.” (Péld. 14.30)

 

 

„Dávid zsoltára emlékeztetőül.

Uram, haragodban ne fenyíts meg engem; felgerjedésedben ne ostorozz meg engem!

Mert nyilaid belém akadtak, és kezed rám nehezült.

 

Nincs épség testemben a te haragodtól; nincs békesség csontjaimban vétkeim miatt.

Mert bűneim elborítják fejemet; súlyos teherként, erőm felett.

Megsenyvedtek, megbűzhödtek sebeim oktalanságom miatt.

Lehorgadtam, meggörbedtem nagyon; naponta szomorúan járok.

 

Mert derekam megtelt gyulladással, és testemben semmi ép sincsen.

Erőtlen és összetört vagyok nagyon, s szívem keserűsége miatt jajgatok.

Uram, előtted van minden kívánságom, és nincs előled elrejtve az én nyögésem!

Szívem dobogva ver, elhágy erőm, s szemem világa - az sincs már velem.

 

Szeretteim és barátaim félreállanak csapásomban; rokonaim pedig messze állanak.

De tőrt vetnek, a kik életemre törnek, és a kik bajomra törnek; hitványságokat beszélnek, és csalárdságot koholnak mindennap.

De én, mint a siket, nem hallok, és olyan vagyok, mint a néma, a ki nem nyitja föl száját.

És olyanná lettem, mint az, a ki nem hall, és szájában nincsen ellenmondás.

 

Mert téged vártalak Uram, te hallgass meg Uram, Istenem!

Mert azt gondolom: csak ne örülnének rajtam; mikor lábam ingott, hatalmaskodtak ellenem!

És bizony közel vagyok az eleséshez, és bánatom mindig előttem van.

Sőt bevallom bűneimet, bánkódom vétkem miatt.

 

De ellenségeim élnek, erősödnek; megsokasodtak hazug gyűlölőim,

És a kik jóért roszszal fizetnek; ellenem törnek, a miért én jóra törekszem.

Ne hagyj el Uram Istenem, ne távolodjál el tőlem!

Siess segítségemre, oh Uram, én szabadítóm!” (Zsolt 38, 1-23.)

 

Dávid a bűne miatt volt beteg.

 

 

Másik ok a lélek igazságtalan megtámadása.

 

Amikor a lelket támadás éri, akkor megpróbál védekezni.

Ennek eszköze a harag, a düh és a megsértődés.

 

„Ám haragudjatok, de ne vétkezzetek: a nap le ne menjen a ti haragotokon;” (Ef 4, 26.)

Tehát ezek az indulati reakciók egészségesek, de csak bizonyos határig.

Mert ha megmaradnak a szívben, akkor már indulati-érzelmi bűnökké válhatnak.

 

„Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet.” (Péld 4, 23.)

Tehát így az isteni életet elkezdi fertőzni egy méreg, és a lélek meggyengül.

 

De ez megtörténhet igazságtalanság és személyes trauma által is.

Dávid igencsak panaszkodik a 38-as zsoltárban (aláhúzott rész), hogy mennyire támadják őt, és nem akarnak neki segíteni a helyreállásban a társai.

Trauma pedig lehet sokszor közeli házastárs elvesztése, válás, szerelmi csalódás, feldolgozhatatlan politikai események.

 

Még további tünetek is jelentkezhetnek:

- tanulási nehézségek,
- olvasási, számolási problémák
- fóbia, függőség, kényszeres viselkedés,
- újra és újra visszatérő negatív gondolatok a fejekben,
- önértékelési problémák,
- allergiák,

- zsigeri, emésztési problémák

- székletürítési gondok

- alvászavar,

- fáradékonyság, erőtlenség/gyengeség érzése

 

 

Ha egy prédikátor – pásztor – tanító nincs tisztában azzal, hogy pszichoszomatikus betegségeket elsősorban nem bűn okozza, hanem valamilyen lelki stressz, akkor nagy hibát követhet el.

 

Hallgatóságát folyton inti, hogy térjenek meg bűneikből, akár olyanokból is, amit nem követtek el.

Miért tenné ezt? Mert már az által ismert bűnöket már megbánták, azok miatt nem gyötrődhet a lelkük.

De hát gyötrődnek!

Aminek oka csak a bűn lehet!

Tehát elhallgatnak bűnöket. Áhá!

Ezért elkezd nyomást gyakorolni rájuk, hogy biztosan térjenek meg minden bűnükből.

 

Ez olyan erős lelki nyomást jelent még pluszban, hogy tényleg el fognak követni egy-két bűnt, mert a lelkük meggyengül, így nem tudnak annyira ellene állni a kísértéseknek, a bűnnek.

Így a szolgáló személy igazolva látja tettét, mert lám tényleg elkövetnek bűnöket.

 

Ezért aztán a folyamat körbeér, és egyre erősebb.

A folyamat végén előfordulhat:

- daganatos betegség

- szívbetegség

- halál.

 

„Elvész az én népem, mivelhogy tudomány nélkül való. Mivelhogy te megvetetted a tudományt, én is megvetlek téged, hogy papom ne légy.

És mivelhogy elfeledkeztél Istened törvényéről, elfeledkezem én is a te fiaidról.

Mennél számosabbak lettek, annál inkább vétkeztek ellenem; de gyalázatra fordítom dicsőségöket!

Népem vétkéből élősködnek ők és bűneik után áhítozik lelkök.

De úgy jár a pap is, mint a nép; megbüntetem őket az ő útaikért, és megfizetek néki cselekedeteiért.

Esznek majd, de meg nem elégesznek; fajtalankodnak, de nem szaporodnak, mert megszüntek az Úrra vigyázni.” (Hós 4, 6-10.)

 

Az ige alapján a következmények:

- gyalázat,

- abbamarad a növekedés.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: halál betegség test lélek szív dávid bűn harag düh pásztor psziché pszichoszomatikus intés

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujgyulekezet.blog.hu/api/trackback/id/tr782598676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása