Könyvajánló

 





capitalismo.JPG

eleje.bmp

100 új gyülekezet

Társasházi lakás eladó, mely kibővíthető 62m2-ről 100m2-re

Információk a www.megveszem.tuti.hu weboldalon.

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

Facebook oldaldoboz

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Tized

2011.01.04. 19:10 12nyil

 

Az ószövetség a tizedről:

„A földnek minden tizede, a föld vetéséből, a fa gyümölcséből az Úré; szentség az az Úrnak.

És ha valaki meg akar valamit váltani az ő tizedéből: adja hozzá annak ötödrészét.

És minden tizede a baromnak és juhnak, mindabból, a mi a vessző alatt átmegy, a tizedik az Úrnak legyen szentelve. (3 Móz 27, 30-32.)”

 

3 fajta tized volt a törvényben:

1.) Leviták tizede

2.) Nemzeti ünnepekre fordított tized

3.) Szegények tizede

 

Rotáció formájában mindig más-más célra fordították a tizedet.

Figyelembe kell venni, hogy a királyság bevezetésének intézménye előtt csak ilyen jellegű rendszeres pénzforrás lehetett mind a léviták, mind a szegények részére. Ha ezt ma így tennénk, akkor 30% lenne ez a rész, de ezt kinek, hova kellene beadni?

Ma az állam így is-úgy is beszedi minimum a 2. és 3. tizedet, sőt talán még többet is.

 

Ebből következik, hogy az egyik túlzás, ha be a törvény 3-szoros tizedadását erőltetik a mai világban.

 

És ha teljesen elfelejtenénk a tizedadás intézményét?

 

Ennek ellentmond, hogy:

1.) Tizedadás volt a törvény előtt is, Ábrahám tizedet adott Melkhisédeknek:

„Melkhisédek pedig Sálem királya, kenyeret és bort hoza; ő pedig a Magasságos Istennek papja vala.

És megáldá őt, és monda: Áldott legyen Ábrám a Magasságos Istentől, ég és föld teremtőjétől.

Áldott a Magasságos Isten, a ki kezedbe adta ellenségeidet. És tizedet ada néki mindenből.” (1Móz 14, 18-20.).

2.) Jákób akart tizedet adni

„És fogadást tőn Jákób, mondá: Ha az Isten velem leénd, és megőriz engem ezen az úton, a melyen most járok, és ha ételűl kenyeret s öltözetűl ruhát adánd nékem;

És békességgel térek vissza az én atyámnak házához: akkor az Úr leénd az én Istenem;

És ez a kő, a melyet oszlopul állítottam fel, Isten háza lészen, és valamit adándasz nékem, annak tizedét néked adom.” (1Móz 28, 20-22.).

4.) A Názáreti Jézus üzenete a farizeusoknak ebben a témában:

„Jaj néktek képmutató írástudók és farizeusok! Mert megdézsmáljátok a mentát, a kaprot és a köményt, és elhagyjátok a mik nehezebbek a törvényben, az ítéletet, az irgalmasságot és a hívséget: pedig ezeket kellene cselekedni, és amazokat sem elhagyni.”(Mt. 23, 23.)

(Egy szó magyarázata: megdézsmálás = tizedet adni belőle.)

 

Mi lehet akkor a helyes magatartás?

Nem adunk tizedet < 10%-ot adunk < többszörös tizedadás történik.

 

„Én bölcsesség lakozom az eszességben, és a megfontolás tudományát megnyerem.

Az Úrnak félelme a gonosznak gyűlölése; a kevélységet és felfuvalkodást és a gonosz útat, és az álnok szájat gyűlölöm.

Enyém a tanács és a valóság, én vagyok az eszesség, enyém az erő.

Én általam uralkodnak a királyok, és az uralkodók végeznek igazságot.

Én általam viselnek a fejedelmek fejedelemséget, és a nemesek, a földnek minden birái.

Én az engem szeretőket szeretem, és a kik engem szorgalmasan keresnek, megtalálnak.

Gazdagság és tisztesség van nálam, megmaradandó jó és igazság.

Jobb az én gyümölcsöm a tiszta aranynál és színaranynál, és az én hasznom a válogatott ezüstnél.

Az igazságnak útán járok, és az igazság ösvényének közepén.

Hogy az engem szeretőknek valami valóságost adjak örökségül, és erszényeiket megtöltsem.” (Jób 8, 12-21.)

 

 

Szólj hozzá! · 2 trackback

Címkék: bölcsesség ószövetség szentség farizeusok ábrahám zsenge rotáció názáreti jézus tized léviták jákób melkisédek

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujgyulekezet.blog.hu/api/trackback/id/tr692560669

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: fishing buddy 110 2018.04.12. 21:11:31

amount of erythromycin given to newborns - Medical release form minor template

Trackback: best fish finder reviews 2018.04.03. 09:28:20

Fizess elő a Recorder magazinra! - Recorder

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása