Könyvajánló

 





capitalismo.JPG

eleje.bmp

100 új gyülekezet

Társasházi lakás eladó, mely kibővíthető 62m2-ről 100m2-re

Információk a www.megveszem.tuti.hu weboldalon.

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

Facebook oldaldoboz

Naptár

április 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Dráma 40/12.rész – Gyermekdráma

2012.08.30. 13:53 12nyil

 

 

Mi az a gyermekpszichodráma?

Gyermekpszichodráma módszerrel a gyerekek saját maguk által kitalált mesék eljátszásával gyógyíthatják önmagukat.

 Az új szerepek kipróbálásával személyiségük eddig rejtett lehetőségeit fejleszthetik tovább.

 

2012-ben  újra indulnak gyermekpszichodráma csoportjaink.

A tervezett csoportokat (óvodás, kisiskolás, kiskamasz) 5-8 fő bejelentkezése után indítjuk.

Folyamatosan várjuk a jelentkezőket!

Igény és elegendő számú jelentkező esetén szívesen kimegyünk iskolákba, óvodákba is csoportot tartani.

A gyermekpszichodráma terápiás célokra kifejlesztett drámajátékon alapuló csoportmódszer.

Magyarországon Kende B. Hanna vezette be és terjesztette el ezt a módszert.

A csoportvezetők képzése,  a Magyar Individuálpszichológiai Egyesület keretein belül folyik.

A foglalkozások során, gyerekek saját meséket találnak ki. A meséket jelmezekbe bújva a csoportot vezető gyermekpszichológusokkal együtt játszák el. A mesékbe a gyermekek a saját konfliktusaikat jelenítik meg. A lejátszás segítségével a szimbolikusan megfogalmazott problémák megérthetővé, feldolgozhatóvá válnak. A csoport támogató légkört biztosít a személyes fejlődéshez, képességek fejlesztéséhez, lehetőséget nyújt különböző szerepek, helyzetek kipróbálására.

Kinek ajánljuk gyermekpszichodráma csoportjainkat?

A csoportokat ajánljuk személyiség és kreativitás fejlesztése szempontjából minden gyermeknek. A játék alkalmas a mindennapi stressz oldására, az aktuális és régebben húzódó konfliktusok feldolgozására.

Különböző lelki eredetű problémák megoldásában is segíthet a gyermekpszichodráma. Nagyon pozitív a hatása szorongó, bátortalan gyermekek esetében, vagy segíthet közösségbe való beilleszkedési nehézség esetén is. Támogatást tud nyújtani nehéz élethelyzetben és traumák feldolgozására is alkalmas.

Hogyan lehet bekerülni a gyermekpszichodráma csoportokba?

Minden csoportba kerülést a szülőkkel és a gyermekkel való konzultáció előz meg (ez a konzultáció ingyenes). Ilyenkor átbeszéljük, milyen lehetőségeket hordozhat a csoport a gyermek számára, milyen céllal kerestek meg minket.
Az első alkalmak során a gyermek „kipróbálhatja” a csoportot. Ezután kell a szülővel közösen meghoznia a döntést, hogy elköteleződik-e a csoport felé.

Mi történik a foglalkozásokon?

A foglalkozás közös „körbeülős” beszélgetéssel, rajzolással kezdődik. Ilyenkor hangolódunk rá közösen a gyerekekkel a mesék világára, magunk mögött hagyva a külvilágot.

Ezután következik a mesealkotás. Vagy egy gyermek talál ki mesét, vagy közösen írunk egy történetet. Megbeszéljük a szereposztást, majd következik a jelmez- választás. A beöltözés célja, hogy segítse az átlényegülést, a belépést a meseországba.

Ha mindent megbeszéltünk, kezdődik a mese lejátszása, melynek kezdetét az egyik vezető jelzi, valamilyen gong vagy más hangjelzéssel. A mesejátszás spontán módon zajlik, nincsenek előre megírt szövegek, akár kialakulhatnak nem várt fordulatok is. A vezetők is szereplőként vesznek részt a történetben, így lehetőségük nyílik a folyamatok segítésére, alakítására. A mese végét szintén a gong jelzi.

 

Ezután kijelentkezünk a szerepekből. Mindenki leveszi a jelmezét, meghajol, elmondja kit játszott, és megerősíti, hogy ismét önmagává változott vissza. A gyermekpszichodráma csoportot ismét egy körrel zárjuk. Beszélgetünk az aznap történtekről, arról kinek mi tetszett, mi nem a mai napon. A csoport fogalakozásokat néha színesítjük kézműves foglalkozással , zenével… attól függően, hogy az adott csoport miben leli leginkább örömét.

Mennyi időt vesz igénybe a gyermekpszichodráma csoport?

A gyerekkel általában heti egy alkalommal találkozunk. A foglalkozások 60 percesek, de már negyed órával a kezdés előtt lehet gyülekezni, és végén a folyamatok alakulásának megfelelően nem mindig pontosan fejezzük be az órákat. Alkalmasint érdemes inkább másfél órával számolni.

Induló gyermekpszichodráma csoportok

Gyermekpszichodráma csoport kisiskolásoknak (1.-3. oszt)
Folyamatosan várjuk a jelentkezőket! A csoport tervezett indulása :2012 január-február.
A gyermekpszichodráma csoportot vezetik: Koósné Varga Mária és Küsz Orsolya

Gyermekpszichodráma csoport óvodásoknak (5-6-7 éveseknek)
Folyamatosan várjuk a jelentkezőket! A csoport tervezett indulása: 2012 január-február.
A gyermekpszichodráma csoportot vezetik: Koósné Varga Mária és Küsz Orsolya

Gyermekpszichodráma csoport nagyobbaknak (10-12 éveseknek.)
Folyamatosan várjuk a jelentkezőket! A csoport tervezett indulása: 2012 január -február.
A gyermekpszichodráma csoportot vezetik: Koósné Varga Mária és Küsz Orsolya

A csoportokra folyamatosan lehet jelentkezni!

 

 

 

 

 

 

 

 

A módszerről

Általában 60-90 percet töltenek együtt a csoportok heti rendszerességgel egy, másfél éven keresztül. Fontos a gyerekek önkéntes részvétele. Tapasztalataink szerint a szerepjáték élménye a gyerekekben felszabadulást, örömet okoz. A csoporttevékenység célja, hogy a gyerek képes legyen változatos szerepekbe beleélni magát, hogy megvalósítsa egyéniségének, személyiségének eddig rejtett lehetőségeit, dimenzióit, és segít a gyerekeknek az önállósodásban, függetlenedésben. A csoportélmény előmozdítja a kölcsönös megértés és elfogadás légkörének kialakulását.

Bővebben a gyerekpszichodrámáról

A csoportba megérkező gyerekek egy bevezető fázis után - ennek célja egyfajta "zsilipelés", vagyis a túlfűtött gyerekek lehűtése és a visszafogottak bevonása - közös rajzolás következik. A gyermeki rajz tulajdonképpen küszöb a kimondható, megjeleníthető és a tudatosan még nem vállalható tartalmak között. A rajzokból s a közös kommentárokból bontakoznak ki a lejátszandó történet körvonalai. Elsőként a történet vázát javasló gyermek választ szerepet, majd a többiek, s a pszichodramatisták aktív részvételével megindul maga a játék, mely improvizációkon keresztül nyeri el egyszeri, megismételhetetlen formáját. A gyerekpszichodrámában a gyerekek egy mesés csodavilágban találják magukat. Az olykor játékos, olykor költői, de mindenképpen kreativitást serkentő csodavilágba merülés nem öncélú, hanem olyan eszköz,… amely hozzásegíti a gyermeket énképének módosításához, életérzésének, életstílusának átalakításához. A csoportos pszichodráma a gyerekek fejlesztésére is alkalmas.

A mesék, történetek létrehozásával mindenki egy alkotó folyamat részesévé válik. A spontán játék felszabadítja a résztvevő gyermek kreativitását, bővíti szerep -repertoárját, katartikus élményekhez juttatja őket, s ezáltal énerősítő, személyiségfejlesztő hatása van. A foglalkozásokon a résztvevők megérezhetik, hogy egy másik világba lépnek be, oda, ahol minden megtörténhet. A gyerekek varázslóvá válhatnak, olyan szerepet választhatnak, amilyet szeretnének, az történik velük, amit ők maguk kitalálnak. Részvételük a többiek történetében szabadon választott.

Egyetlen lényeges szabály, a "mintha" szabálya. Ez biztosítja, hogy az agresszivitás szimbolikusan fejeződjön csak ki, s a játék irrealitása meg is nyugtatja a gyereket, aki így sokkal autentikusabban mer megnyilvánulni, mint mindennapi valóságában. Az átváltozást a jelmezek segítik, a beöltözés aktivizálja a fantáziaműködést is. A módszer cselekmény - akció - katartikus, élményt élménnyel gyógyít.

A gyerekpszichodrámában nem magyarázunk, nem kommentálunk, nem vonunk le tanulságokat. A csoportokat vezető felnőttek szerepe, hogy a gyermekek rendelkezésére álljanak, hogy a résztvevők önértékérzésének, énérzékelésének megváltozását lehetővé tegye. Új típusú kapcsolatrendszer kiépítésére törekszik, ahol a gyerek önmagát alkotó, eredeti, szeretetre méltó lényként ismerheti fel. A játékokban a dramatisták kettős szerepben vesznek részt. Egyrészt ott vannak, ahol az egyes gyerek, alkalmazkodnak hozzá, igyekszenek megérteni, megérezni érzéseiket. Másrészt a játékon belül értelmezik, irányítják a folyamatokat, figyelnek a csoport egészének történéseire. A csoportmunka során a cselekvés szimbolikus kifejezést nyer (egy, az élettértől alapvetően különböző potenciális térben, "úgy tenni mintha" világban). Sohasem a konkrét tünetre fókuszál (az majd áttételesen és szimbolikusan jelenik meg a gyerek játékában). Ezért jól feldolgozhatók a különböző magatartászavarok (hipermotilitás, agresszivitás, figyelemzavar, ...), a pszichoszomatikus zavarok. Lehetővé válik a pszichoszociális problematikájú családokból érkező gyerekek "témáinak" (labilis családstruktúra, válás bántalmazás, alkoholizmus...) megjelenítése és feldolgozása is. Az önkéntes részvétel erős motivációt eredményez, az oldott hangulat kizár bármilyen stigmatizációt.

Mire szolgál a közös játék?

  • A szorongó, problémás, túlhajszolt gyermek örömét leli saját játékos tevékenységében
  • Saját spontán aktivitása révén katarzisélményhez jut (cselekvéskatarzis)
  • A szimbolikus kifejezésmód lehetővé teszi, hogy a gyerek eltekinthet a konfliktusok közvetlen megnevezésétől, s új megoldási módokat is "kipróbálhat"
  • A csoport, az együttes élmény sokszor hiányos vagy sérült szocializációs folyamatot pótol
  • A különböző nemű csoportvezetők révén pedig korrektív érzelmi tapasztalatban részesülhetnek a korai anya (és apa-)kapcsolat elégtelenségétől szenvedő gyerekek

 

A gyerekpszichodráma egy csoport-terápiás módszer, mely a közös szerepjátékon, a gyerekek képzeletvilágának és kreativitásának mozgósításán keresztül fejti ki terápiás hatását. A játékban, játékkal, játék által gyógyít, fejleszt.

 

 

 

 

 

 

 

GYERMEKDRÁMA-FOGLALKOZÁSOK

10 vagy 15 x 1 órás  kurzus alsó tagozatos gyerekek részére

Mi a gyermekdráma?
Egy csoportos módszer, ahol általában 6-8, közel azonos életkorú gyermek játszik együtt két felnőtt vezetővel azért, hogy a gyerekek magatartás- és/vagy viselkedés problémái megoldódjanak, személyiségfejlődése harmonikusabbá váljék, érzéseit, indulatait ki tudja fejezni, s jobban tudjon alkalmazkodni.

gyermekdrámaMi történik egy-egy foglalkozáson?

A résztvevők meséket alkotnak, és azokat közösen eljátsszák. A mesék, történetek létrehozásával mindenki egy alkotó folyamat részesévé válik.
A spontán játék felszabadítja a gyermekek kreativitását, katartikus élményeket eredményez, én-erősítő, személyiségfejlesztő hatása van, mert mozgósítja a gyerek önteremtő, öngyógyító képességét.

Kiknek ajánljuk a módszert?
Mindazoknak az alsó tagozatos gyermekeknek, akiknek szükségük van egy olyan térre, ahol átélhetik saját nagyszerűségüket, s eközben meg tanulhatnak jobban alkalmazkodni, együttműködni. A tanfolyam előtt előzetes interjút folytatunk a szülőkkel.   

A foglalkozások kezdete: 2010. szeptember vége.
Időpontok: A foglalkozások heti rendszerességgel zajlanak, megegyezés szerinti időpontban.

Helyszín: Bp. II. ker., Kulpa u.5. A kurzus díja: 2200 Ft/óra A díj tartalmazza a szakemberek díját és alkalmanként egy kis rágcsálnivalót.

A kurzust tartják, 2 fő minden alaklommal:
Bogdán Réka: szociológus, gyermek-pszichodramatista
Maizlné Atzél Réka: gyógypedagógus, gyermek-pszichodramatista

 

 

 

 

 

Gyermekdráma

A 6-10 éves gyermekeknek szóló gyermekdráma csoportokban célunk, hogy a gyerek képes legyen változatos szerepekbe beleélni magát, hogy megvalósítsa egyéniségének, személyiségének eddig rejtett lehetőségeit, dimenzióit, és segítsen a gyerekeknek az önállósodásban, függetlenedésben, érzelmeinek kreatív megélésében, feszültségeinek megfelelő levezetésében.

A gyermekdráma foglalkozások 4-6 fős csoportban zajlanak, amely során a csoportélmény előmozdíthatja a kölcsönös megértés és elfogadás légkörének kialakulását, s a mesék, történetek létrehozásával mindenki egy alkotó folyamat részesévé válik. A spontán játék felszabadítja a résztvevő gyermek kreativitását, bővíti szerep-repertoárját, katartikus élményekhez juttatja őket, amely által én erősítő, személyiségfejlesztő hatást vált ki.

A gyermekdráma foglalkozásokon a résztvevők megérezhetik, hogy egy másik világba lépnek be, oda, ahol minden megtörténhet. A gyerekek varázslóvá válhatnak, olyan szerepet választhatnak, amilyet szeretnének, az történik velük, amit ők maguk kitalálnak. Részvételük a többiek történetében szabadon választott.

A gyerekdrámában nem magyarázunk, nem kommentálunk, nem vonunk le tanulságokat. A csoportokat vezető pszichológusok szerepe, hogy a gyermekek rendelkezésére álljanak, hogy a résztvevők önérték érzésének, én érzékelésének megváltozását lehetővé tegyék, a gyermekben rejlő öngyógyító képességet mobilizálják.

Hatása, hogy pl. a szorongó, hiperaktív, problémás, túlhajszolt gyermek örömét leli saját játékos tevékenységében; saját spontán aktivitása révén katarzis élményhez jut; illetve, a szimbolikus kifejezésmód lehetővé teszi, hogy a gyerek eltekinthet a konfliktusok közvetlen megnevezésétől, s ez által új megoldási módokat is "kipróbálhat".

A gyerekdrámában nem magyarázunk, nem kommentálunk, nem vonunk le tanulságokat. A csoportokat vezető pszichológusok szerepe, hogy a gyermekek rendelkezésére álljanak, hogy a résztvevők önérték érzésének, én érzékelésének megváltozását lehetővé tegyék, a gyermekben rejlő öngyógyító képességet mobilizálják.

Hetente egyszer 75 percben, összesen 15 alkalommal, zárt csoport formájában találkozunk a gyerekekkel. A gyermekdráma csoportba lépést megelőzi egy rövid, maximum 45 perces első interjú a szülővel, akinek a folyamat során, igény esetén, 4 alkalmanként írásbeli visszajelzést küldünk, majd a csoportfolyamat végén, személyre szólóan visszajelzünk.

Ára: 30.000 Ft/fő

Következő csoportjaink 2012. szeptember 18-tól indulnak keddenként. 6-8 év közötti gyerekek számára 16:30-17:45-ig, 8-10 év közötti gyerekek számára pedig 18:00-19:15-ig. Jelentkezni folyamatosan lehet az alábbi elérhetőségeken:   letra@kompania.hu   30/340-2009

 

 

 

 

 

 

 

Mi a gyermekpszichodráma?

A gyermekpszichodráma terápiás és személyiségfelsztési célokra kifejlesztett drámajátékon alapuló csoportmódszer, amelyet gyermekpszichodráma csoportvezetői oklevéllel rendelkező pszichológusok tartanak.

 

Kinek ajánljuk?  

Személyiség és kreativitás fejlesztése céljából minden gyermeknek

Mindennapi stressz oldására,  

Konfliktusok feldolgozására  

Szorongó, bátortalan gyermekek esetében,

 Beilleszkedési nehézség segítésére,  

Figyelmetlenség, tanulási nehézség esetén,  

Túlmozgásosság, indulatosság, túlérzékenység, dadogás kezelésére,  

Fejfájás, hasfájás, bepisilés esetén, melyek gyakran szorongásokra vagy stresszre vezethetők vissza  

Nehéz élethelyzetben és traumák feldolgozására is alkalmas.

Hogyan segít?

A gyermekpszichodráma lejátszás segítségével a szimbolikusan megfogalmazott problémák megérthetővé, feldolgozhatóvá válnak. Lehetőséget nyújt a korrekciós élményekre, hiszen élményt élménnyel, játékkal, mesével és csodavilággal gyógyít, s mindezt a szabadságérzet teljes megélésére alkalmas elfogadó légkört biztosító keretek között. Gyermekpszichodráma nemcsak gyógyít, de fejleszt is: lehetőséget nyújt különböző szerepek, helyzetek kipróbálására, különböző képességek fejlesztésére, a személyiség rejtett lehetőségeinek kibontakoztatására.

A foglalkozások menete

A foglalkozások drámajátékra ráhangolodó, bevezető szakasza beszélgetéssel vagy rajzolással telik, hogy megsegítsük a való világból a mese világába való átzsilipelést. A képzelet kibontakoztatása során a gyerekek saját meséket találnak ki. A meséket jelmezekbe bújva a csoportot vezető gyermekpszichológusokkal együtt játsszák el. A mesékbe a gyermekek a saját konfliktusaikat jelenítik meg, a való világban megélt élmények képeződnek le valamilyen formában. Természetesen mindehhez semmilyen színészi képességre nincsen szükség, és nem szerveződik semmilyen teljesítmény köré a foglalkozás. A drámajátékot követően a csoportvezetők megsegítik az eljátszott szerepekből való kibújást és lezárják a foglalkozást.

Első találkozás és jelentkezés?

A BalanceMED3 központban szervezett gyermekpszichodráma csoportok esetén az első alkalommal a szülőkkel találkoznak a pszichológusok. Ilyenkor megbeszélik, milyen lehetőségeket hordozhat a csoport a gyermek számára, milyen céllal keresték fel ezt a módszert. Ez konzultáció természetesen díjmentes.

Az első gyermek dráma csoporton való részvétel során a gyermek kipróbálhatja a gyermekpszichodráma csoportot elköteleződés nélkül. Ekkor kiderüllhet, hogy személyéhez mennyire illeszkedik az adott csoport, a légkör és a módszer. Ezután a szülővel együtt közösen meghozzák a döntést, hogy elköteleződik-e a csoport felé.

Mennyi időt vesz igénybe?

A BalanceMED3 központban szervezett gyermekpszichodráma csoportok 12 héten át, heti egy alkalommal zajlanak. A foglalkozások csoportlétszámtól függően (5-8 fő) 60-90 percesek. Legközelebb október vége novemberben indul csoport.

Részvételi díj: Egy alkalom 3.000 Ft., a 12 alkalomból álló foglalkozás sorozat díja összesen 36.000 Ft.

 

Tanulás módszertani Tréning

 

A csoport célja

A tanulás-technikai tréning célja segítséget nyújtani olyan diákok számára, akik nehezen birkóznak meg az iskolai elvárásokkal, elérni, hogy többé ne menekülni próbáljanak a tanulás elől, hanem újra érezzék a tudásvágy örömét, a megszerzett tudás értékét, ezáltal az önbecsülés pozitív élményét.

 

Kiknek ajánlott?

Tanulás-technikai tréningünkre olyan diákokat várunk, akik nehezen alkalmazkodnak a növekvő követelményekhez, új tantárgyakhoz Félelmeik vannak bizonyos tantárgyakkal, tanáraikkal kapcsolatban Bármilyen tanulási problémával küzdenek, akár általánosan, akár csak egy-két tantárgyból.

 

Hogyan segít?

A tanulás-technikai tréning során a speciális feladatok és a csoportvezető segítségével ki-ki maga feltérképezi, hogy mi jellemző a saját tanulási stílusára, milyen domináns bevésési stratégiával rendelkezik.

Nincs sablon, mert a feltárt ismeretek fényében a gyerekek személyre szabott tanácsot kapnak arra vonatkozóan, hogy kinek hogyan érdemes tanulnia, min szükséges változtatnia.

Játék és tanulás együtt képezi a találkozások lényegét. Minden alkalommal gyakorlatokat végzünk (egyszerű mozgásgyakorlatok, vizualizációk, stb.) stressz-oldás céljából, valamint, hogy felkészítsük az agyat a könnyű és gyors tanulásra.

Gyakorolható a lényeg kiemelés, az összefüggés keresés, összefoglalás és memorizálás. Ezután tanulás módszertani segítséggel mindenki hozzálát a konkrét iskolai feladataihoz, amelyek önálló elkészítése fokozatosan elérhető céllá, teljesíthető elvárássá válik mindenki számára.

 

További részletek

 

Korosztálya: csoportok indulnak 1-6. osztályosok és 7-12. osztályosok számára (csoportonként 5-8 fővel)

Időtartama: mindkét korosztálynak heti 2 délutánon, alkalmanként 80 percben zajlanak a foglalkozások.

 

Várható kezdési időpontok:

Részvételi díja: 25.000 Ft / 8 alkalom (4 hét x 2 nap) /fő (A csatlakozási lehetőség a tanév során folyamatos)

Információ és Időpontfoglalás: TANULÁS-technikai Tréning

Tel:+36 1 780 01 20

 

Pályaorientációs Csoportfoglalkozás

Mi a pályaorientáció?

A csoportos pályaorientáció a korszerűen értelmezett tanácsadás strukturált formája, amelynek célkitűzése elsősorban a kérdésfeltevés jó megfogalmaztatása, és a kérdés megválaszolásához szükséges önismereti elemek és pályaismereti információk gyűjtése.

 

Miben segít?

A pályaorientációs csoportfoglalkozás nagymértékben hozzásegítheti a tanulókat tervezési készségük fejlesztéséhez, fokozza aktivitásukat, részvételüket saját sorsukról való gondolkodásban és felkelteti a konkrét információk iránti igényeiket.

 

Hogyan segít?

A pályaorientációs csoportos foglalkozás a tervezési készség fejlesztésével készíti fel a tanulót az önálló döntéshozatalra, így a csoportos foglalkozás nem konkrét tanácsadással záruló tevékenység.

 

 

 

 

 

 

 

Gyermekdráma a Szépművészetiben

A 2007-2008-as tanévben újra indul a gyerekdrámacsoport a Szépművészeti Múzeumban kisiskolások számára.

A foglalkozásokon a gyermekek a Szépművészeti Múzeumban kiállított klasszikus művek és az ott készített saját alkotásaik segítségével egy mesés csodavilágban találják magukat. Az olykor játékos, olykor költői, de mindenképpen kreativitást serkentő csodavilágba merülés nem öncélú, hanem olyan eszköz lehet, amely hozzásegíti a gyermeket énképének módosításához, életérzésének, életstílusának átalakításához.

A csoportos pszichodráma a gyermekek fejlesztésére is alkalmas. A mesék, történetek létrehozásával mindenki egy alkotó folyamat részesévé válik. A spontán játék felszabadítja a résztvevő gyermek kreativitását, bővíti szereprepertoárját, katartikus élményekhez juttatja őket, s ezáltal énerősítő, személyiségfejlesztő hatása van.

A foglalkozásokon a résztvevők megérezhetik, hogy egy másik világba lépnek be, oda, ahol minden megtörténhet. A gyerekek varázslóvá válhatnak, olyan szerepet választhatnak, amilyet szeretnének, az történik velük, amit ők maguk kitalálnak. Részvételük a többiek történetében szabadon választott. Egyetlen lényeges szabály a „mintha” szabálya. Ez biztosítja, hogy az agresszivitás szimbolikusan fejeződjön csak ki, s a játék irrealitása meg is nyugtatja a gyereket, aki így sokkal autentikusabban mer megnyilvánulni, mint mindennapi valóságában. Az átváltozást a jelmezek segítik, a beöltözés aktivizálja a fantáziaműködést is. A módszer cselekmény – akció – katartikus, élményt élménnyel gyógyít.

A gyeremekpszichodrámában nem magyarázunk, nem kommentálunk, nem vonunk le tanulságokat.

A csoportokat két felnőtt vezeti. Szerepük, hogy a gyermekek rendelkezésére álljanak, hogy a résztvevők önértékérzésének, énérzékelésének megváltoztasát lehetővé tegyék. Új típusú kapcsolatrendszer kiépítésére törekszenek, ahol a gyerek önmagát alkotó, eredeti, szeretetre méltó lényként ismerheti fel. A játékokban két dimenzióban vesznek részt. Egyrészt ott vannak, ahol az egyes gyerek, alkalmazkodnak hozzá, igyekeznek megérteni, megérezni érzéseiket. Másrészt kívülállóként értelmezik, irányítják a folyamatokat, figyelnek a csoport egészének történéseire.

A csoportmunka során a cselekvés szimbolikus kifejezést nyer (egy, az élettértől alapvetően különböző potenciális térben, az „úgy tenni, mintha” világban). Sohasem a konkrét tünetre fókuszál (az majd áttételesen és szimbolikusan jelenik meg a gyerek játékában). Ezért jól feldolgozhatók a különböző magatartászavarok (hipermotilitás, agresszivitás, figyelemzavar stb.), a pszichoszomatikus zavarok. Lehetővé válik a pszichoszociális problematikájú családokból érkező gyerekek „témáinak” (labilis családstruktúra, válás bántalmazás, alkoholizmus...) megjelenítése és megoldása is. Az önkéntes részvétel erős motivációt eredményez, az oldott hangulat kizár bármilyen stigmatizációt.

Mikor és hol?

Szeptembertől, hetente keddenként a Szépművészeti Múzeumban, 16-tól 17.30-ig.

Az első alkalom időpontjáról értesítjük a jelentkező pedagógus kollégát vagy szülőt, amint összeállt a csoport. A csoportot Drinóczky Viktória és Kovács Erzsébet pedagógusok és gyermekpszichodráma-terapeuták vezetik.

Előzetes bejelentkezés szükséges. Drinóczky Viktória: 30 5597624 vagy dvikk[kukac]freestart[pont]hu.

A foglalkozások ára: 8000Ft/hó, az első alkalom ingyenes kipróbálási lehetőség.

 

 

 

 

 

 

Ógörög alkotó és gyermekdráma foglalkozás

 

A drámajátékok a görög mitológia és az ógörög történelembe ágyazódnak, amely során a gyerekek egyszerre élik meg az ókori görögök és a mitológikus hősök életét, miközben önismeretük,  empátiás készségük és kommunikációjuk fejlődik. Szakembereink tapasztalt gyermekpszichodramatisták, akik a programot kifejezetten a 4. – 6. osztályos tanulók részére dolgozták ki.

Várunk minden gyermeket csoportjainkban, hogy

- verbális és non-verbális kommunikációja fejlődjön,
- történelmi tudása saját élményein keresztül mélyüljön el,
- az ókori görög történelmet és mitológiát ne csak tanulja, hanem a zsigereiben érezze
- az ógörög színházat ne csak elképzelhesse, hanem a maszkokat megalkotva ő maga játszhassa
- önismerete, empátiás készsége fejlődjön


A foglalkozások hossza: 10 x 1,5 óra

A foglalkozások kezdete: 2010. január 7.

Időpontok: csütörtökönként: 1. kurzus: 14:00 – 15:30, 2. kurzus: 15:45 – 17:15

Helyszín: XI. ker. Budapest, Bartók Béla út 11-14. 2. emelet 8/a, (Hegyen-Völgyön kapucsengő)


A kurzus díja: 30.000 Ft, (1.500 Ft/45 perc), mely előre fizetendő.

A díj tartalmazza: az összes anyagköltséget, a szakemberek díját és alkalmanként egy kis rágcsálni valót.
2009. november 30-ig beiratkozóknak 10% kedvezmény!


A kurzust tartják:

Atzél Kinga: pszichológus, művészetterapeuta és gyermekpszichodramatista
Bogdán Réka: szociológus, gyermekpszichodramatista
Maizlné Atzél Réka: gyógypedagógus, gyermekpszichodramatista


További információ és jelentkezés: Bogdán Réka +36 30 384 0265 vagy a reka@hegyvolgy.hu

 

 

 

 

 

 

 

Szeretnék némi megjegyzést hozzáfűzni, hogy miért lehet ez üzenet számunkra, a gyermek-pszichodráma?

 

Nem csak az ógörögöknek van történelmük, hanem nekünk is.

Nem csak az ógörögöknek van irodalmuk, hanem nekünk is.

 

De jó lenne, ha lehetne majd táborokat szervezni, ahol a gyermekek:

-          akár a magyar történelemmel és irodalommal

-          akár bibliadrámával kapcsolatosan tudnának fejlődni.

 

Ez most még nagyon messze van, de nem akkor kell hinni, tervezni, vágyni, amikor már megvan, hanem előtte!

Minden ébredés egyúttal újabb táborozási formákat is létre tud hozni gyermekek számára.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: pszichodráma lélek dráma gyerektábor ógörög psziché drámajáték lélektani dráma

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujgyulekezet.blog.hu/api/trackback/id/tr334741696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása