Van, aki jövendőmondóhoz fordul, amiről meg van a véleménye Isten Igéjének:
„És elszakadt Moáb, Akháb halála után, az Izráeltől.
És mikor Akházia kibukott az ő felházának korlátján Samariában, és megbetegedék, követeket külde el, a kiknek azt parancsolá: Menjetek el, kérdjetek tanácsot a Baálzebubtól, az Ekron istenétől, hogy meggyógyulok-é e betegségből?
Az Úrnak angyala pedig szóla Thesbites Illésnek: Kelj fel, menj el eleibe a Samariabeli király követeinek, és szólj nékik: Nincs-é Isten Izráelben, hogy Baálzebubhoz, az Ekron istenéhez mentek tanácsot kérdeni?
Azért azt mondja az Úr: Az ágyból, a melyben fekszel, fel nem kelsz, hanem kétség nélkül meghalsz. És elméne Illés.
És mikor a követek visszajöttek ő hozzá, monda nékik: Miért jöttetek vissza?
És felelének néki: Egy férfiú jöve előnkbe, és monda nékünk: Menjetek el, térjetek vissza a királyhoz, a ki titeket elküldött, és mondjátok meg néki: Ezt mondja az Úr: Nincs-é Izráelben Isten, hogy te Baálzebubhoz, Ekron istenéhez küldesz tanácsot kérdeni? Azért az ágyból, a melyben fekszel, fel nem kelsz, hanem kétség nélkül meghalsz.
És monda nékik: Milyen volt az a férfiú, a ki előtökbe jött volt, és ezeket a beszédeket szólá néktek?
És felelének néki: Egy szőr-ruhás ember, derekán bőr övvel felövezve. Akkor monda: Thesbites Illés volt.” (2Kir 1, 1-8.)
Nézzük meg, hogy milyen volt a politikai helyzete Izraelnek. Izrael egy soknemzetiségű állam volt:
- domináns 12 törzs
- meghódított népek: moábiták, edomiták, filiszteusok, szíriaiak, ammoniták
- jövevények
- szolganépek, megmaradt kánaáni néptöredékek
Mi történt Salamon uralkodása után?
Politikai megosztottság jött létre, és az alávetett népek sorban elkezdtek kiválni.
Hogyan reagáltak erre az emberek?
Elkezdtek más isten(ek)hez fordulni.
Miért?
Mert nem értették meg a politikai események okait.
Hogyan lehet helyreállítani a dolgokat?
Tisztázni kell a múlt eseményeit és az emberek szívét Isten felé kell fordítani.
Lehet-e tartós és tömeges Istenhitet elérni e kettő nélkül?
Nem. Azok a felekezetek, ahol nem vállalják fel mind a kettőt, azok idővel megkisebbednek, az emberek kiábrándulnak belőlük, mert a legalapvetőbb, legfontosabb politikai kérdéseikre NEM KAPNAK választ Istentől; pontosabban a felekezetek vezetőitől, akik állítólag Istent képviselik.
Mi történik azzal a felekezettel ahol mindkét kérdésre választ tudnak adni?
Az emberek ragaszkodni fognak ezekhez a felekezetekhez nem elsősorban a teológiájuk, hanem a szívükben lévő igazság utáni vágyat érzik majd betöltve.
Tehát mi Magyarország jövője?
Erre Salamon már válaszolt:
„A mi volt, ugyanaz, a mi ezután is lesz, és a mi történt, ugyanaz, a mi ezután is történik; és semmi nincs új dolog a nap alatt.
Van valami, a miről mondják: nézd ezt, új ez; régen volt már száz esztendőkön át, melyek mi előttünk voltak”. (Préd 1, 9-10.)
Tehát milyen lesz a jövő?
Amilyen volt a múltban már valamikor!
De melyik esemény következik be?
Egy nagyon rossz, rossz, jó vagy nagyon jó esemény – és ezek közül melyik – fog beteljesedni?
Hát ez az.
Általános dolgokat mindenki tud mondani.
De aki ismeri a múltat, és nemcsak lexikálisan, hanem kijelentés szerint is;
Az tudja megmondani a jövőt konkrétan is.
Akkoriban nem volt ez más, mint Thesbites Illés.
És aki még Illés szellemével szolgált.
Ő pedig volt Baptidzó János.
„És, ha be akarjátok venni, Illés ő, a ki eljövendő vala.” (Mt 11, 14.)
„Mert ez az, a kiről Ésaiás próféta szólott, ezt mondván: Kiáltó szó a pusztában:
Készítsétek az Úrnak útját, és egyengessétek meg az ő ösvényeit.” (Mt 3,3.)
„Egy szó kiált: A pusztában készítsétek az Úrnak útát, ösvényt egyengessetek a kietlenben a mi Istenünknek!
Minden völgy fölemelkedjék, minden hegy és halom alászálljon, és legyen az egyenetlen egyenessé és a bérczek rónává.” (Ésa 40, 3-4.)
Ilyennek kell lenni annak, aki tudja Magyarország jövőjét.
Így ismerhető fel.