Könyvajánló

 





capitalismo.JPG

eleje.bmp

100 új gyülekezet

Társasházi lakás eladó, mely kibővíthető 62m2-ről 100m2-re

Információk a www.megveszem.tuti.hu weboldalon.

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

Facebook oldaldoboz

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Bibliadráma 2011. 07. 03.

2011.07.07. 13:02 12nyil

Egy 40-50 fős gyülekezetben nyílt lehetőség az első bibliadráma játékra.

 

 

Tervezés

 

A gyermekekkel várhatóan eltöltendő idő olyan 2 óra hossza volt.

Első tervem Dávid és Góliát párbaja volt – ez jó ötletnek látszott.

Méghozzá úgy, hogy kettesével párba állítom a gyerkőcöket, hogy játsszák el a viadalt úgy, hogy egyszer egyikőjük Dávid, a másik pedig Góliát, utána pedig cseréljenek.

 

De aztán kétségek merültek fel bennem, hogy ez biztosan jó ötlet-e?

1.) a gyermekek fele óvodás korú volt

- nem biztos, hogy értik igazából, hogy miért is Dávid győzött, és nem Góliát

- ilyen agresszív jelenetet nem biztos, hogy mindegyik gyermek visszafogottan hajt majd végre.

 

2.) nagyon szórt a gyermekek életkora

- volt egy 2 éves is, akire vigyázni kellett, nehogy egy intenzívebb mozgás esetén fellökjék,

- volt egy tinédzser is, aki igényelt egy olyan fajta szerepet, ahol azért mégiscsak látszódik, hogy azért ő már nem kisgyerek.

 

 

Korrigálás

 

Úgyhogy elvetettem a tervet, és a „meglévő alapanyagokból” igyekeztem azt kihozni, amit lehet.

 

Elkezdtem kérdezgetni őket: ki milyen bibliai történetet ismer?

 

Hát összesen 1, azaz egy darab történetet tudott egyvalaki elmondani:

 

Dániel az oroszlánok vermében.

 

 

Úgyhogy ezzel kezdtem el foglalkozni, mert ha már valaki ismeri a történetet, akkor az már valahol „a csoporton belül van”, de ha én hozok be egy témát, még ha bibliai eredetű is, akkor az egy „külső esemény”.

 

 

Végrehajtás

 

1. Olvasás

 

Először kezünkbe vettünk egy gyermek bibliát, ahol azért olvasmányosabban volt leírva a történet.

Ekkor szembesültem vele ténylegesen, hogy hát igazából csak néhányan tudnak olvasni.

Úgyhogy miután végigmentünk a szövegen, még egyszer újra megbeszéltük, hogy mi is történt.

 

 

2. Szerepkiosztás

 

A kulcsszereplő természetesen Dániel volt, és az egyik iskolás fiú elvállalta, aki:

- ismerte a történetet (szülők foglalkoztak már vele, hogy ismerje)

- tudta, hogy mit jelent az, hogy imádkozni.

 

A király szerepe tetszett a tinédzsernek, így azt ő kapta.

Volt egy angyal is, aki befogta az oroszlánok száját.

 

Kellett egy tanácsnok, aki az egyetlen negatív szereplő volt a történetben – ezt magamra vállaltam, mert nem akartam, hogy bármelyik gyermeknek is negatív szerepet kelljen eljátszania.

 

A fennmaradó gyereksereg számára nagyon vonzó volt oroszlánt játszani. Tulajdonképpen szinte mindenki oroszlán szeretett volna lenni, úgy kellett rábeszélni egy-egy személyt, hogy azért csak kellenek főszereplők is.

 

 

3. Játék

 

Iszonyatosan gyorsan mentek az események, és hát, naná, hogy pont én rontottam el.

Egyből elkezdtem a királynál bevádolni Dánielt, hogy imádkozik.

Aztán jutott eszembe, hogy kéne lehetőség szegény Dánielnek, hogy imádkozzon, ne csak egyből bekerüljön az oroszlánok vermébe.

De a „király” besegített nekem. Gondolkodási időt kért, hogy mi legyen Dániellel.

Ezt a szálat én megragadtam, és segítettem, hogy hol van a nyitott ablak, hol imádkozzon a történet hőse.

 

Úgyhogy Dániel elkezdett imádkozni. Leült, és imádkozott, ahogy a szüleitől látta.

Nyílván nem tudhatta, hogy egy ószövetségi izraelita hogyan imádkozik a Mindenhatóhoz, de itt nem is ez volt a lényeg.

 

Aztán amikor ez megtörtént, akkor utána már helyesen játszottam a tanácsnok szerepét, a király engedett a nyomásnak. Én pedig magasra emeltem Dánielt, hogy érezze, mintha fölülről jutna le valahová a mélybe.

 

Ott már várta a sok oroszlán, és ott volt az Úr angyala is.

 

Közben szóltak a gyerekek, hogy ők úgy tudják a történetet, hogy annyira megszelídültek az oroszlánok, hogy Dániel simogatta azokat.

Ám legyen!

 

Úgyhogy kedélyes és hangulatos hellyé változott az oroszlánverem, alig akart onnan Dániel kijönni.

 

Itt jött volna az a rész, hogy Dánielt kiveszik a veremből, és a tanácsnok megy be helyette, akit az oroszlánok széttépnek.

Erre a részre a gyerekek már nem is nagyon emlékeztek – én meg nem erőltettem.

 

Úgyhogy itt fejeztük be.

Tulajdonképpen már ki is estek a szerepből, és én pedig inkább azt akartam, hogy jól érezzék magukat, egy kellemes játékélményük legyen, nem pedig szigorú bibliadrámát szerettem volna velük eljátszani.

Úgyhogy inkább biblia alapú gyermekdráma lett a játékból.

 

Azért annyira még tudtak figyelni, hogy amikor végigkérdeztem őket: jó volt Dánielnek/királynak/angyalnak/oroszlánnak lenni?

Akkor válaszoltak, és azt mondta mindenki, hogy jó volt.

 

 

Pihenés

 

Pihenésként rajzoltak, dominóztak és más játékokkal játszottak.

 

 

Utójáték

 

Azt gondoltam, hogy akkor ennyi elég is erre a foglalkozásra a dráma jellegű játékokból.

 

De javasoltak egy játékot: „jobbomon egy üres szék, üljön ide X”

Lényege: körben mindenki ül egy széken + van egy üres szék. Aki jobbján van az üres hely, mondja valaki nevét (nem lehet mellette ülő személy), és az illetőnek gyorsan oda kell ülnie. Ha a mellette lévő személyek egyike őt elkapja, akkor a helyén kell maradnia.

 

Meglepődtem, hogy még van kedv ilyen közös játékra, azaz le tudnak még ülni egyáltalán.

 

A játék jól ment, pedig még egy új érdekes epizód is bekövetkezett.

A 2 éves kisfiú időnként úgy tett, mintha az ő nevét mondták volna, és ő mászott fel az üres székre.

 

Így aztán gyorsan változott, hogy ki mellett van egy üres szék.

Valami viszont történhetett, amit nem vettem észre.

 

Az egyik ovis fiú az anyukájához akart bújni, aki szintén ott volt, mint gyermekvigyázó.

Nagyon mellőzve érezte magát.

Ennek nem tudom a pontos okát, de legközelebb majd jobban odafigyelek majd rá.

 

Az istentisztelet véget is ért, és így véget ért a gyermekvigyázói feladat is arra a napra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujgyulekezet.blog.hu/api/trackback/id/tr433047037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása