Könyvajánló

 





capitalismo.JPG

eleje.bmp

100 új gyülekezet

Társasházi lakás eladó, mely kibővíthető 62m2-ről 100m2-re

Információk a www.megveszem.tuti.hu weboldalon.

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

Facebook oldaldoboz

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Gyülekezetváltás a gyakorlatban

2011.02.14. 20:39 12nyil

 

Amikor megkaptam az elhívásomat, azt gondoltam ezt mindenképp el kell mondanom a gyülekezeti tekintélynek.

Ez meg is történt.

Nagyon zavarban volt, igazából nem mondott rá semmit sem akkor, sem később. Pedig bőven lett volna rá ideje, hogy:

-         rákérdezzen a részletekre,

-         elmondassa velem újra,

-         más vezető személytől tanácsot kérjen,

-         továbbirányítson valaki máshoz.

 

Teltek-múltak az évek.

Nem történt semmi!

 

Pontosabban a SEMMI történt.

Sok fájdalom és kudarc ért, így egy közömbös, egykedvű személy lettem.

Egyébként is sok konfliktus volt a közösségben, és sokan el is mentek.

 

Egyik éjszaka egy különös álmom volt.

Egy hajón utaztunk egy barátom és én. A hajó elindult kifelé a kikötőből és ment valahová, ahová a kapitány irányította, teljesen idegen vizekre. A barátom és én a vízbe ugrottunk, és még volt annyi erőnk, hogy kiússzunk a partra.

 

Eltelt néhány év.

Egyszer egy kedves testvérnő a költözött a városunkba olyan 200 km távolságban lévő nagyvárosból.

És hogy biztosan találkozzunk, egy olyan munkát vállalt be, hogy a társasházunk földszintjén lévő kisboltban dolgozott.

 

Hallottam azoktól, akik a helyi gyülekezet helyett egy másik városba kezdtek el az ottani közösségbe járni, hogy egy keresztény hölgy dolgozik ott, de nem tudott érdekelni.

Már annyira fásult lettem, hogy egyetlen egy kereszténnyel való megismerkedéshez sem volt kedvem.

 

De egyszer csak betévedtem oda némi ennivalót venni.

Ő szolgált ki, és amikor nyújtotta nekem, akkor nem egyből odaadta, hanem egy picit később engedte el a kezében lévő csomagot, így elérte, hogy egy pillanatra a szemébe nézzek.

Erre megszólalt:

-         Áldjon meg az Úr!

-         [csodálkozás, megdöbbenés]

-         Jól hallottam, tesó vagy, ugye?

 

Nagyon meglepődtem.

Egy személy a gyülekezetből kedvesen beszél velem?

Hol vagyunk, a Holdon?

 

Akkor értettem meg, hogy nekem valamit változtatnom-változnom kell, de nagyon.

Ha az a kivétel, hogy valaki keresztényként viselkedik velem egy keresztény közösségből, és én ezen annyira meglepődök, hogy meg sem tudok szólalni, akkor ott valami nem stimmel.

 

Hallottam, hogy ő egy másik helyi gyülekezetbe jár.

Talán nekem is oda kellene mennem?

Sikerült megszervezni egy oda utat, ne menjek egyedül, mégis mikor kezdődik, hová kell menni…

 

Amikor megérkeztem oda, akkor megjött a kedvem, hogy rendszeresen járjak hallgatni az Igét, testvérekkel találkozni.

Néhány év után visszaköltözött a nagyvárosba, akkor tudatosult bennem: lehet, hogy énmiattam töltött el néhány évet egy kisvárosban, hogy beteljesedhessen az álmom?

 

Tulajdonképpen az álom beteljesedett, mert a barátom is már évek óta ebbe a gyülekezetbe jár, aki az álomban szerepelt.

Még ha néha nem is értjük mit akar az Úr, akkor is aktívnak kell lennünk, mert egyébként nem tudja Isten az áldásait odaadni.

 

Az írás beszél arról, hogy van amikor álomban kapnak személyek vezetést az Úrtól:

 

„…álomban meginteték, Galilea vidékeire tére.” (Mt 2, 22/b.)

 

„És lészen azután, hogy kiöntöm lelkemet minden testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak.” (Jóel 2, 28.)

 

„És álmot álmodék József és elbeszélé az ő bátyjainak; és azok annál inkább gyűlölik vala őt.

Mert monda nékik: Hallgassátok meg, kérlek, ezt az álmot, melyet álmodtam.

Ímé kévéket kötünk vala a mezőben, és ímé az én kévém felkele és felálla; a ti kévéitek pedig körűlállanak, és az én kévém előtt meghajolnak vala.

És mondának néki az ő bátyjai: Avagy király akarsz-é lenni felettünk? Vagy uralkodni akarsz-é rajtunk? S annál is inkább gyűlölik vala őt álmáért és beszédéért.” (1Móz 37, 5-8.)

 

„Más álmot is álmodék, és elbeszélé azt az ő bátyjainak, mondván: ímé megint álmot álmodtam; ímé a nap és a hold, és tizenegy csillag meghajol vala én előttem.

S elbeszélé atyjának és bátyjainak, és az ő atyja megdorgálá őt, mondván néki: Micsoda álom az a melyet álmodtál? Avagy elmegyünk-é, én és a te anyád és atyádfiai, hogy meghajtsuk magunkat te előtted a földig?

Irígykednek vala azért reá az ő bátyjai; az ő atyja pedig elméjében tartja vala e dolgot.” (1Móz 37, 9-11.)

 

1 komment

Címkék: álom magyarázat józsef dániel elhívás ábrahám gyülekezet elhagy új gyülekezet álommagyarázás

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujgyulekezet.blog.hu/api/trackback/id/tr22661525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.06.07. 17:23:17

Köszönöm,hogy Megosztottad! Szerintem a legtöbben ugyanúgy keresztülmegyünk ezen az élet-szakaszon,amikor még tesókkal sem szeretnénk megismerni. Hatalmas dolog,hogy Isten túlvitt ezen. Nagyon figyelemreméltó,amit az álom-vezetésről Írsz, sok tanulnivalóm van ezen a téren is.
süti beállítások módosítása