Könyvajánló

 





capitalismo.JPG

eleje.bmp

100 új gyülekezet

Társasházi lakás eladó, mely kibővíthető 62m2-ről 100m2-re

Információk a www.megveszem.tuti.hu weboldalon.

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

Facebook oldaldoboz

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Szarvashibák 12/05. rész – Szolgálat

2013.11.09. 14:14 12nyil

 

I. Akinek volt isteni elhívása szolgálatra

 

 

„És kiválasztotta Dávidot, az ő szolgáját, és elhozta őt a juhok aklaiból.

A szoptatós juhok mellől hozta el őt, hogy legeltesse Jákobot, az ő népét, és Izraelt, az ő örökségét.

És legeltette őket szívének tökéletessége szerint, és vezette őket bölcs kezeivel.” (Zsolt 78, 70-72.)

 

„És hallottam az Úrnak szavát, a ki ezt mondta: Kit küldjek el és ki megy el nékünk? Én pedig mondtam: Ímhol vagyok én, küldj el engemet!

És monda: Menj, és mondd ezt e népnek: Hallván halljatok és ne értsetek, s látván lássatok és ne ismerjetek;

Kövérítsd meg e nép szívét, és füleit dugd be, és szemeit kend be: ne lásson szemeivel, ne halljon füleivel, ne értsen szívével, hogy meg ne térjen, és meg ne gyógyuljon.” (Ésa 6, 8-10.)

 

 

II. Akinek isteni elhívással rendelkező személy adott megbízást szolgálatra

 

„Ez az Ezsdrás feljött Babilóniából, (ő, a ki bölcs írástudó volt a Mózes törvényében, melyet az Úr, Izrael Istene adott) és megadta néki a király  az Úrnak, az ő Istenének rajta nyugovó kegyelme szerint minden kérését.” (Ezsdr 7, 6.)

 

És te Ezsdrás, a te Istened bölcs törvénye szerint, a mely kezedben van, rendelj ítélőket és birákat, a kik törvényt tegyenek minden a folyóvízen túl lakó nép között, mindazok között, a kik tudják Istenednek törvényeit, és akik nem tudják, azokat tanítsátok!” (Ezsdr 7, 25.)

 

Az újszövetségben a presbiter és diakónus szolgálatok is adnak erre mintát.

 

„A végett hagytalak téged Krétában, hogy a hátramaradt dolgokat hozd rendbe, és rendelj városonként presbitereket, a miképpen én néked meghagytam;

Ha van feddhetetlen, egy feleségű férfiú, a kinek hívő, nem kicsapongással vádolt avagy engedetlen gyermekei vannak.

Mert szükséges, hogy a püspök feddhetetlen legyen, mint Isten sáfára; nem akaratos, nem haragos, nem részeges, nem verekedő, nem rút nyerészkedő;

Hanem vendégszerető, jónak kedvelője, mértékletes, igaz, tiszta, maga tűrtető;

A ki a tudomány szerint való igaz beszédhez tartja magát, hogy inthessen az egészséges tudománnyal és meggyőzhesse az ellenkezőket.” (Tit 1, 5-9.)

 

 

 

III. Akinek sem Isten, sem isteni elhívással rendelkező személy nem adott megbízást szolgálatra

 

 

„Uralkodott pedig Sedékiás király, Jósiásnak fia, Kónia helyett, a ki Jojákimnak fia volt, kit Nabukodonozor, a babiloni király királlyá tett Júdának földjében.” (Jer 37, 1.)

 

 

 „Adónia pedig, Haggitnak fia, felfuvalkodott, ezt mondván: Én fogok uralkodni! És szerzett magának szekereket, lovagokat és ötven előtte járó férfiakat.

Kit az ő atyja soha meg nem szomoríta, ezt mondván: Miért cselekszel így?! Ő pedig igen szép férfi volt, és őt Haggit szülte Dávidnak Absolon után.

És tanácskozott Joábbal, Séruja fiával és Abjátár pappal, kik az Adónia pártján voltak.

 

De Sádók pap, meg Benája, a Jójada fia, és Nátán próféta, és Sémei, és Réhi, és a Dávid erős vitézei nem állottak Adónia mellé.

Mikor pedig Adónia áldozatot mutatott be juhokból, ökrökből és egyéb kövér barmokból a Zohélet kősziklánál, a mely a Rógel forrása mellett volt: meghívta egész rokonságát, a király fiait, Júda minden férfiait, a király szolgáit;

De Nátán prófétát és Benáját és amaz erős vitézeket és Salamont, az ő atyjafiát nem hívta el.” (1Kir 1,5-10.)

 

 

 

IV. Bocsánatkérés

 

Ezt a blogot 2011. január 1-től vezetem.

Azt gondoltam, hogy előbb vagy utóbb kinő belőle egy nyilvános szolgálat.

 

Eddig a mai napot 1200 bejegyzést írtam illetve szerkesztettem.

Kettő kivételével az összes megjegyzés megjelenését engedélyeztem, az a kettő témájában egyáltalán nem kapcsolódott a bloghoz.

 

 

Sokat vívódtam rajta, hogy helyes-e, hogy csinálom.

 

a.) Tegyük fel, hogy nem.

Ebben az esetben a leghelyesebb abbahagyni.

 

„Bizony, bizony mondom néktek: Ha a földbe esett gabonamag el nem hal, csak egymaga marad; ha pedig elhal, sok gyümölcsöt terem.

Aki szereti a maga életét, elveszti azt; és a ki gyűlöli a maga életét e világon, örök életre tartja meg azt.

Aki nékem szolgál, engem kövessen; és a hol én vagyok, ott lesz az én szolgám is: és aki nékem szolgál, megbecsüli azt az Atya.” (Jn 12, 24-26.)

 

 

b.) Tegyük fel, hogy igen.

3 év alatt már több jó dolognak is elő kellett volna állnia belőle.

 

 

Ennek eldöntéséhez érdemes megvizsgálni a gyümölcsöket (következményeket).

 

A gyümölcsök vizsgálata a visszajelzések (visszacsatolások) alapján.

 

 

 

Ennek a blognak a felülete lehetőséget ad a következőkre:

  • bejegyzés (toposz) írása
  • mások által ajánlott cikk, írás közlése
  • pozitív kritika (megerősítés) arról, ami jó benne
  • negatív kritika, ami aztán változ(tat)ásra ösztönöz.

 

Ezen felül még lehetőség van arra is, hogy a kommentezők (megjegyzéseket írók) egymáshoz is kapcsolódjanak a blog szerkesztője nélkül.

 

Ehhez képest nagyon-nagyon kevés volt a visszajelzés.

  • 3 személy jelezte, hogy rendszeresen      olvassa a blogot, és talál benne számára kedvező bejegyzést.
  • 2 személy jelezte, hogy valamit      olvasott, ami neki nem tetszett, de hogy mit, azt már nem árulta el (ami      lehet saját írásom is, de lehet figyelemfelkeltő cikk is)
  • 1 helyről kaptam jelzést, hogy olyan      írásból idéztem (forrás megjelölésével), ahonnan ez gondot okozott, megtettem      amit kértek tőlem ezzel kapcsolatban

 

Tehát összefoglalva:

  • hozzászólás nagyon kevés érkezett,
  • személyesen kb. féltucatnyi      visszajelzés kaptam összesen 3 év alatt
  • elektronikus úton 1-2 véleményt      kaptam.

 

Így nagyon nehéz a szerkesztőnek megítélni ezt a blogot.

 

 

„Íme az én szolgám, akit gyámolítok, az én választottam, a kit szívem kedvel, lelkemet adtam ő belé, törvényt beszél a népeknek.

Nem kiált és nem lármáz, és nem hallatja szavát az utcán.

Megrepedt nádat nem tör el, a pislogó gyertya belet nem oltja ki, a törvényt igazán jelenti meg.” (Ésa 42, 1-3.)

 

 

Vajon amikor egy-egy témát erélyesebben sikerült megragadni, akkor az ilyen szelídséggel történt-e? Nem érzem azt a szellememben.

 

Márpedig ha nem, akkor kérdés, hogy hol és hogyan segítek az ébredésnek ezzel az elektronikus felülettel?

 

Egyáltalán nem látom úgy, hogy bármi olyat elértem volna ezzel a bloggal, amit szerettem volna.

 

Ha nem történik valami radikális változás, akkor ez a blog még ebben az évben befejeződik.

 

Egyúttal szeretnék bocsánatot kérni azok felé, akiket megbántottam, és bízom a megbocsátás erejében.

 

Szólj hozzá!

Címkék: blog dávid pál szolgálat ésaiás

A bejegyzés trackback címe:

https://100ujgyulekezet.blog.hu/api/trackback/id/tr775621977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása